B20 trimmad, hjälp med fördelaren!

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
volvoburnnare
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: tor mar 15, 2012 10:37 am
Ort: sveriger

B20 trimmad, hjälp med fördelaren!

Inlägg av volvoburnnare »

Jag undra hur jag ska göra med fördelaren när jag ska korta "slaget" i den? Just nu på en motor som ha Dubbla SU hif typ och portad B20 E-topp och D-kam Extraktorgrenrör, men kammen kommer bytas till en FSV717 trimkam i sommar. (Volvo B20 V717 ny profil liknar Timo717 en marknadens bästa gat kammar Dur275 kamlyft 7,17mm nockvinkel 111 grader. Funkar mycket bra som Folkracekam, går betydligt bättre än K kammen)

Så hjärna så bra beskrivning som möjligt osv hur jag ska göra!?
mycket tacksam för!
ulf johansson
David V
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: fre jan 23, 2009 11:37 am
Ort: Stigtomta
Kontakt:

Re: B20 trimmad, hjälp med fördelaren!

Inlägg av David V »

Hej,

Det finns plåtbleck i fördelarn som slungvikterna stoppar emot när de går ut fullt. Mät gärna upp vad du har för slag på fördelaren original och jämför det med rörelseområdet för slungvikterna, så kan du göra en uppskattning om hur mycket du ska ta bort på slaget. Ta sen ur innanmätet och böj in stoppen med en kraftig skruvmejsel. I med fördelaren och gör en ny mätning för att se hur rätt du hamnade, sen ur igen... ;)

Kika i denna guiden, den har varit uppe nyligen och ger en bra inblick i vad som ska göras: http://www.firstfives.org/faq/timing/ti ... ngines.PDF

/David
Skriv svar