Kolvläge vid ÖD B20/B30

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Kolvläge vid ÖD B20/B30

Inlägg av S Iwarson »

Tänkte med denna tråd få en inblick i vad som verkar vara gängse kolvläge på B20/B30 std.

Jag mätte 0,7-0,8mm negativt mot deckplan, std underdel med arborrade stakar, arborrningen skall ju inte påverka detta såtillvida inte centrumet förskjutits vid själva borrningen.

Vad har ni andra för mått?

Jag vet inte riktigt, men vid beräkning tycker jag det hellre ser ut som att Volvos angivna kompresionsförhållanden är vägt mot kolvlägen i plan.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Kolvläge vid ÖD B20/B30

Inlägg av Erland Cox »

På de flesta jag haft har kolvarna hamnat jäms med, det är på 6 bultade äldre motorer.

Erland
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Re: Kolvläge vid ÖD B20/B30

Inlägg av S Iwarson »

Där ser man, att det kan skilja så pass, skall kolla upp ett par till underdelar och se om de också ligger negativt, om det är en företeelse som gäller sexorna.
Skriv svar