Tänkte öka draget lite i bruksbilen, men helst utan att öka förbrukningen allt för mycket.
Är det någon som testat att lägga på ett 531 lock med ex A kam eller annan? (har liggandes...)
Hur är det med trimchip? Får för mig att org kan köras på rätt låga oktantal, något jag inte behöver direkt utan 95-98.
Det är en b230FD.
Skulle vara intressant om någon provat lite olika!
B230 bränsleförbrukning med 531 istället
Re: B230 bränsleförbrukning med 531 istället
bränsle förbrukningen borde inte höjas så mycket, tror nog inte det blir märkbart knappt, vart vill du lägga effekten? A-kammen är ju en turbo kam så den börjar dra direkt men slutar tidigt.
Re: B230 bränsleförbrukning med 531 istället
A kammen drar inte så värst mycket soppa i en turbobil, den har gott bottendrag o man varvar helst inte så mycket o det tänkte jag bli bra för en snålare brukis men frågan då är ju hur mycket effekt 531 med A kam ger pp en sugis.
Frågan är om det är märkbart så det känns värt att den drar mer. Jag har inte koll på vad min drar nu, men det känns inte värt med 2dl milen mer om det knappt märks
Som sagt mycket osäker o därför jag undrar, hade gärna testat om jag haft tid för det.
Frågan är om det är märkbart så det känns värt att den drar mer. Jag har inte koll på vad min drar nu, men det känns inte värt med 2dl milen mer om det knappt märks
Som sagt mycket osäker o därför jag undrar, hade gärna testat om jag haft tid för det.
Re: B230 bränsleförbrukning med 531 istället
940in börjar gå som en lite normalare bil om du stoppar i a-kamen. Gör det.
Skit i 531 toppen, det är inte värt.
Skit i 531 toppen, det är inte värt.
Re: B230 bränsleförbrukning med 531 istället
Hehe okej, ja det är snabbt fixat så det då bli det o senare lär man väl byta till en turbomotor en vacker dag:)
Re: B230 bränsleförbrukning med 531 istället
Min 940 med fb motor (531 o vx3) går under litern med 2,5 mil till jobbet och dagis hämtning.
Anders J