Komplös B20

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Komplös B20

Inlägg av Rohden »

Så ska det se ut, inte speciellt högkompad med andra ord
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Komplös B20

Inlägg av Jens Gustavsson »

Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Re: Komplös B20

Inlägg av Roger Persson »

Ja smälte mina kolvar på samma sätt med turbo och för hög tändning + att den antagligen gick för snålt... Gjorde om min fördelare så att den inte slog upp lika mkt osv... Bestyckade om förgasarna... Bytte till ET smidda kolvar, större turbo skaffa avgastemp, lambda mätare och sen lira det... :)

Flata kolvar runt 11 i komp... Toppen är antagligen gjord för 2 liters... Brukar vara lagom med 42-43 cc på en 2.1-2.15L...

Tar du bort den extra klämspalten på 0.9 får du 11.5-12 i komp med 43-42 rum och flata kolvar och 1.2mm packning osv...
Vet inte vad som är lagom... :) 11.5 är en bra siffra tycker jag iaf... Någon som har några invändningar? /R
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Komplös B20

Inlägg av Jens Gustavsson »

vi har väll inga data på kamaxeln vid 1.25mm kam lyft så det går inte att veta vad som är lämpligt men vi vet att det inte varit för högt utan det va nått annat fel.

många överdriver kompan det är alltid bäst att has lite för låg än lite för hög. måste man börja backa tändningen för att undvika spik så förlorar man mycket mer än om man hadde haft lite för låg tändning sen som bonus så håller motorn ihop.
Vossen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99
Blev medlem: tis mar 08, 2011 4:40 pm

Re: Komplös B20

Inlägg av Vossen »

Rohden skrev:Inte min motor men jag fattade det som att dom bytte från 2l till 2,2l utan att ombestycka.

Denna pinnen satt i, elleman? EJ D5 2
Bild

Ja det är en ellemAN D5 kam
Skriv svar