Komplös B20
Komplös B20
Så ska det se ut, inte speciellt högkompad med andra ord
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Komplös B20
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Re: Komplös B20
Ja smälte mina kolvar på samma sätt med turbo och för hög tändning + att den antagligen gick för snålt... Gjorde om min fördelare så att den inte slog upp lika mkt osv... Bestyckade om förgasarna... Bytte till ET smidda kolvar, större turbo skaffa avgastemp, lambda mätare och sen lira det...
Flata kolvar runt 11 i komp... Toppen är antagligen gjord för 2 liters... Brukar vara lagom med 42-43 cc på en 2.1-2.15L...
Tar du bort den extra klämspalten på 0.9 får du 11.5-12 i komp med 43-42 rum och flata kolvar och 1.2mm packning osv...
Vet inte vad som är lagom... 11.5 är en bra siffra tycker jag iaf... Någon som har några invändningar? /R
Flata kolvar runt 11 i komp... Toppen är antagligen gjord för 2 liters... Brukar vara lagom med 42-43 cc på en 2.1-2.15L...
Tar du bort den extra klämspalten på 0.9 får du 11.5-12 i komp med 43-42 rum och flata kolvar och 1.2mm packning osv...
Vet inte vad som är lagom... 11.5 är en bra siffra tycker jag iaf... Någon som har några invändningar? /R
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Komplös B20
vi har väll inga data på kamaxeln vid 1.25mm kam lyft så det går inte att veta vad som är lämpligt men vi vet att det inte varit för högt utan det va nått annat fel.
många överdriver kompan det är alltid bäst att has lite för låg än lite för hög. måste man börja backa tändningen för att undvika spik så förlorar man mycket mer än om man hadde haft lite för låg tändning sen som bonus så håller motorn ihop.
många överdriver kompan det är alltid bäst att has lite för låg än lite för hög. måste man börja backa tändningen för att undvika spik så förlorar man mycket mer än om man hadde haft lite för låg tändning sen som bonus så håller motorn ihop.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Komplös B20
Rohden skrev:Inte min motor men jag fattade det som att dom bytte från 2l till 2,2l utan att ombestycka.
Denna pinnen satt i, elleman? EJ D5 2
Ja det är en ellemAN D5 kam