subaru 1800 turbokonverterad

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
magnus___andersson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: sön okt 06, 2013 2:59 pm

subaru 1800 turbokonverterad

Inlägg av magnus___andersson »

har en gammal 1800 med ea81 motor (stötstångare) som jag turbokonverterat, är tänkt att gå som isbil så det är bonnmeck i allra högsta grad. turbo och grenrör kommer från en leone turbo. förgasare vart en stromberg med tätad choke med justerskruv i flotörhuset. malpassi tryckregulator och bränslepump från volvo insprutning.
den är inte kompsänkt men håller så länge det håller big_smile
jag har försökt justera nålen på förgasaren men får den inte att gå rent hela tiden "vill gärna misstända" kommer på höga varv,provade att vrida tändningen medurs och då vart den mycket bättre i mellanregistret men rycker lite ändå. jag kör på 1/3 etanol i den för att undvika spikningar.
har kollat på stiften för att se hur bränsleblandning vart och dom är bruna som dom ska.
vill gärna bara gå bra på fullgas
jag har skruvat ur justeringen så långt det går
frågan är nu måste jag borra upp munstycket? eller har ni andra tips som inte kostar massa pengar.
magnus___andersson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: sön okt 06, 2013 2:59 pm

Re: subaru 1800 turbokonverterad

Inlägg av magnus___andersson »

en liten fundering med fördelaren angående vakumklockan, nu har jag tagit bort vakumslangen bara och justerat tändningen något men måste fördelaren stum monteras eller går det ändå. kan det ändra sig med tändningen när inte vakumslangen sitter där?
Skriv svar