M110
M110
Hej tänkte bygga iordning en Mercedes w110 motor under vintern som ja tänkt sätta i en compakt.
Ja undrar hur man lättast får lite mer flås i de här motorerna och om det finns några roliga kammar att köpa till dom? Blir sug motor.
Sen undrar ja om det finns några manuella lådor som passar och om det finns svänghjul som passar från motor med manuell låda?
Ja undrar hur man lättast får lite mer flås i de här motorerna och om det finns några roliga kammar att köpa till dom? Blir sug motor.
Sen undrar ja om det finns några manuella lådor som passar och om det finns svänghjul som passar från motor med manuell låda?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: M110
jag är dålig på benämningarna vad är det för motor/år mm?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: M110
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: M110
Årsmodell vet ja inte än, ska hämta motorn på sönda men är den gamla versionen med förgasare är jag ganska säker på så då är det väll en tidig 80 talare.
Motorn har suttit i en geländewagen men sitter även i tidiga w126 or.
Bilar med motorn i heter 280.
Motorn har suttit i en geländewagen men sitter även i tidiga w126 or.
Bilar med motorn i heter 280.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: M110
ja de räcker mot typ 300hk så lär väl duga
En härlig bild:
En härlig bild:
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: M110
Mercedes W460 "Geländewagen" med M110 under huven fanns mellan 1980-1990 och då endast med insprutning. Modellbeteckningen var 280 GE.heffen skrev:Årsmodell vet ja inte än, ska hämta motorn på sönda men är den gamla versionen med förgasare är jag ganska säker på så då är det väll en tidig 80 talare.
Motorn har suttit i en geländewagen men sitter även i tidiga w126 or.
Bilar med motorn i heter 280.
Om det är en 2.8-liters M110 med förgasare finns ett flertal möjliga modeller mellan 1972-1985 såsom W114 "kompakt", W123 "e-klass" och W116/W126 "S-klass".
Re: M110
1989 fanns bara 280 GE kvar i produktion med M110, det måste vara en insprutare?
Insprutningsmotorerna är relativt varvvilliga rackare på 185 hk/156 hk. Vad jag känner till var det lägre kompression och en katalysator som skiljde.
Insprutningsmotorerna är relativt varvvilliga rackare på 185 hk/156 hk. Vad jag känner till var det lägre kompression och en katalysator som skiljde.