trimmad b20 problem
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
trimmad b20 problem
Ja nu är det så att min trimmade b20 har bara tvärt börjat gå skit. den skjuter eld ur en förgasare. när man ska kolla tänningen så fladdrar den bara och det är omöjligt att ställa in den. jag har provat 3 olika fördelare, 5 olika tändspolar, kollat ventilspel, provat andra weber 45,or. det blir ingen skillnad! motorn är en 93 borrad b20, H3kam, steg3 topp, weber 45,or.
Någon som har något tips på vad problemet kan vara? tacksam för svar //
Någon som har något tips på vad problemet kan vara? tacksam för svar //
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Kolla fördelaraxeln,den som driver fördelaree och oljepump.
Hade problem med en som inte gick,drevet hade glidit på axeln så axeln nådde inte upp till fördelaren!!
På min var dessutom axeln i fördelaren krokig,så jag bytte både fördelare och fördelaraxeln.
Hade problem med en som inte gick,drevet hade glidit på axeln så axeln nådde inte upp till fördelaren!!
På min var dessutom axeln i fördelaren krokig,så jag bytte både fördelare och fördelaraxeln.
"Tie him to the car and cremate him!" Tobbe "Devil" Jonsson
Re: trimmad b20 problem
Jag gissar på nåt vasing med kamdreven/dom däringa fiberdreven om du inte bytt mot stål allaredan..
David B
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Det sitter ståldrev på den så dem bör vara hel. Ska kolla drevaxeln till fördelaren hur den ser ut. Mvh
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Kan det vara dålig jordning?, jag fick dra en extra jordning direkt till fördelaren. Den gick inte heller att ställa tändning på, den stod bara och svajade även varvräknaren visade fel, förstörde brytarna efter några timmar bara. Problemen försvann efter den extra jordkabeln. Det var i och försig en 2.0S Opel motor inte en B20. Men det kan vara värt att prova.
mvh Lars
mvh Lars
Lars Lindström
Re: trimmad b20 problem
Testa att koppla ur varvräknaren om du har en sån inkopplad
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Varvräknaren är ur kopplad och ingen skillnad. Har bytt det där fördelar drev/axeln och ingen skillnad. Men om det är dålig jord så borde den väl inte gott bra innan. Detta blev bara tvärt, hade kört och stängde av den , sen stog den i ca 30 min och då blev den så här. Mvh
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Komptestat?
Provat om tändningen fladdrar på alla cylindrar?
Provat om tändningen fladdrar på alla cylindrar?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Har inte kollat kompan än. Ska göra det i morgon. Den fladdrar på alla :/ mvh
Mattias Folkesson
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
- Ort: Stavanger/ Klepp NORGE
Re: trimmad b20 problem
Løfter den fullt på alle kamnokkene ?
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Ganska jämn kompa, så de bör ej vara problemet. Blir galen. Är det bara att riva motor? Mvh
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Bra med ström till tändspolen när motorn går?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
När ja vrid på strömmen är det 12volt på både plus,minus och till tändkabeln på tändspolen, ska de vara så?
Mattias Folkesson
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Motorn går inte längre gav en ordentlig avgassmäll så blir svårt att mäta nå ström när den måste vara igång.
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
vild gissning kanske trasig axialbricka kamaxel alternativt att kamdrev lossnat
riv skiten så vi får veta vad som är defekt
mvh effe
riv skiten så vi får veta vad som är defekt
mvh effe