trimmad b20 problem
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Yes. Börjar riva i morgon. Någon som har en topppackning i Västerbotten för 93borr man kan hämta så man kan köra i helgen? Om jag nu måste lyfta toppen! Mvh
Mattias Folkesson
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
har du kollat brytar spetsen? va det kompa i den?
onödigt att riva motorn om det är nått enkelt fel, jag börjar altid felsökningen med att kolla att den får soppa, bra gnista och kompa.
jag har 93mm packning hemma om du behöver akut.
mvh jens
onödigt att riva motorn om det är nått enkelt fel, jag börjar altid felsökningen med att kolla att den får soppa, bra gnista och kompa.
jag har 93mm packning hemma om du behöver akut.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Jo har kollat det också. Motorn går på tomgång, direkt man börjar ge gas så nyser den ur förgasarna och smäller.
Mattias Folkesson
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön jan 23, 2011 4:04 pm
Re: trimmad b20 problem
hade en gång en b20 där en bit ifrån fördelarlockets kol(ellervad det nu va) hade släppt och låg och jordade mellan brytarplattan ock huset den gick bara på tomgång eller full gas tog ett tag innan jag upptäckte detta
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Har också haft isär två fördelare i bitar och kollat och satt ihop igen och ingen skillnad!!
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Det här lät konstigt300Destroyer skrev:När ja vrid på strömmen är det 12volt på både plus,minus och till tändkabeln på tändspolen, ska de vara så?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Steve det tycker jag också, du har ingen aning om hur det ska vara?
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Hur många kablar sitter det på +15 och -1 på tändspolen(dom små anslutningarna)?
Hur mätte du?
12v ska du ha på 15 hela tiden när tändningen är på, 1 jordar när brytaren stängs
Är det 12v-spole eller en som ska ha förkopplingsmotstånd du provat med? Är det en spole för brytarsystem? Har du förkopplingsmotstånd?
Har du bra jord mellan motor, kaross och batteri?
Många frågor
Hur mätte du?
12v ska du ha på 15 hela tiden när tändningen är på, 1 jordar när brytaren stängs
Är det 12v-spole eller en som ska ha förkopplingsmotstånd du provat med? Är det en spole för brytarsystem? Har du förkopplingsmotstånd?
Har du bra jord mellan motor, kaross och batteri?
Många frågor
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Det sitter en (1) kabel på +(15) och en kabel på -1. Den som sitter på minus går till fördelaren.
jag vred på strömmen och mätade bara alla anslutningar på tändspolen och fick samma värde på alla ställen.
sitter inget förkopplings motstånd och vet inte om de ska göra det heller, hur vet man det?
jord mellan motor och kaross är bra, den sitter mellan sprängkåpa och ramben samt mellan fördelaren och innerskärm. batteriet sitter i skuffen och är jordat där bak i golvet.
jag vred på strömmen och mätade bara alla anslutningar på tändspolen och fick samma värde på alla ställen.
sitter inget förkopplings motstånd och vet inte om de ska göra det heller, hur vet man det?
jord mellan motor och kaross är bra, den sitter mellan sprängkåpa och ramben samt mellan fördelaren och innerskärm. batteriet sitter i skuffen och är jordat där bak i golvet.
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Hej. Har du kollat så inte kilen vid kamdrevet gått av eller lossnat? Så drevet flyttat sig lite? Bara en tanke mvh Rickard
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Har du kollat gnistan? Bytt stift och vad har du för stift?
Du ska inte sälja motorn?
Du ska inte sälja motorn?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Ja nu går den får se hur länge. Blev bytt stift igen och lite pill med fördelaren och vips går den. mycket konstigt!
Njaa motorn får nog stanna kvar ett tag till får tacka för alla tips som jag fått! Mvh
Njaa motorn får nog stanna kvar ett tag till får tacka för alla tips som jag fått! Mvh
Mattias Folkesson
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
brytar skräp mest troligt
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/