trimmad b20 problem
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Så ja, nu beter den sig likadant igen. Ute och körde en stund och plötsligt började den göra likadant igen. Går det att knåpa ihop nå bättre tändsystem av typ brytarlöst från 240/740 osv? Mvh
Mattias Folkesson
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
köp en ny bosch sen se till att nocken inte är sliten och polera den med autosol. ha alldrig på tändningen mer än 10 sek om du inte startar motorn.
läs på i en volvo rep bok hur man servar tändsystemet. bra info om sånt hittar man sällan på internett det är old skool kunskap
läs på i en volvo rep bok hur man servar tändsystemet. bra info om sånt hittar man sällan på internett det är old skool kunskap
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: trimmad b20 problem
Blir brytarna brända använd förkopplingsmotstånd
vad använder du för stift
vad använder du för stift
Re: trimmad b20 problem
Blir brytarna brända kan väl kondensatorn va paj
Re: trimmad b20 problem
Skönt att du fick igång motorn angående brytarlöst så ska det gå att använda från någon Saab 9000 modell om man svarvar fördelar foten . Tror det finns en tråd på amazon forumet om det. Mvh Rickard
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
Varför inte köpa en Ignitor o montera istället för brytarna o kondensatorn ?..det är värt dom slantarna helt klart..
S
S
VÅGA VÄGRA OHC!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
köpte ny kondensator och brytare idag, ställde brytar avstånd och den gick skit snyggt i typ 300meter sen small den och dog. kollade brytarna och dom va bränd och öppnade inte. så känns som de ger för mkt ström från tändspolen. så ska köpa ny tändspole och testa! har ett ignitor som sitter i en b23 fördelare, går det att flytta över tro? Mvh
Mattias Folkesson
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 493
- Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
- Ort: Ockelbo
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
tror tyvärr inte att en ignitor som sitter i en B23 fördelare passar i en B20 fördelare ?..men det går väl att testa om inte annat ?..eller låna en B20 fördelare med en ignitor monterad i redan av någon så ser man ju om det funkar eller inte iaf ?
VÅGA VÄGRA OHC!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
mät opp OHM i tänd spolen det kan va från en brytar lös bil? inte under 5-8 ohm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Mm ska se om det passar, låna en b20 fördelare med ignitor här ute i skogen är nog som att hitta en nål i höstack.
ska mäta upp tändspolen, kan mkt möjlig vara som du säger jens. Återkommer! Mvh
ska mäta upp tändspolen, kan mkt möjlig vara som du säger jens. Återkommer! Mvh
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
Sätt ditt ett förkopplingsmotstånd
har haft likt problem med camarons dubbelbrytare
garagekompisens mustang vi körde med samma sorts spole accel supercoil
likaså min 142 brände ett lumenition system
med bosch röda spole
allt pga fel volttal till spolen vid körning
blev så varmt att plasten mot fördelarnocken smälte
har haft likt problem med camarons dubbelbrytare
garagekompisens mustang vi körde med samma sorts spole accel supercoil
likaså min 142 brände ett lumenition system
med bosch röda spole
allt pga fel volttal till spolen vid körning
blev så varmt att plasten mot fördelarnocken smälte
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: trimmad b20 problem
Har ohm mätat och den visade 10.77! Hur kopplas ett förkopplingsmotstånd in?
Mattias Folkesson
Re: trimmad b20 problem
skicka ett sms 0702201555 så skickar jag bild ps jag hadde till och med dubbla motstånd på camaron
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: trimmad b20 problem
med 10 ohm så behövs inget motstånd ta en bild på brytaren så vi får se hur den ser ut? hadde du tändningen på länge utan att starta? ta 600 våt slip och putsa av kontakt ytorna sen brakclena du den och blåser bort all smuts sen ställ in avståndet igen. köpte de en Bosch som jag sa eller en billig no name?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Sv: trimmad b20 problem
Jag har varit med om en tändspole som gjorde att brytar avståndet minskade extremt fort genom att backelit klacken smälte. Från ok spel till inget på 1 minut ungefär.
Bytte kondensator och brytare utan framgång men byte av spole hjälpte.
Bytte kondensator och brytare utan framgång men byte av spole hjälpte.
Tomas Asp