Tjenare, ny här på forumet så ta det försiktigt
Min plan är att bygga en b20 med runt 170-190 hästar, ändå körvänlig och håller länge.
Föra vintras byggde jag ihop en motor lite snabbt med:
uppborrad nyare b20 block till 92mm
B21 kolvar med grop
M-stakar
8 bultat vev
Lättat svänghjul
R-kam
200mm chromolly stötstänger, orginal nya ventillyftare, nerplanad vipparmsbrygga(följde med toppen)
Nyare steg 3 topp hemmabyggt av någon som ej kan byta styrningar -_-
46/37 ventiler, portad, planad 84mm och lite utagen i förbräningsrumet
Extraktor som jag har bara hört dåliga saker om sen jag skaffa det 2/3 innanför 1/4 rör
2x weber 45or i någerlunda skick
123 tändning och all el är ny,
Original lamel med saabs 900 turbo trycksplatta
Denna motorn har jag i en 142a med med en 240 bak axel med lägre utväxling,
Jag tycker den går helt okey, dra polarens xc 70 210 hästar
Men saknaden av mer effekt och göra det ordäntligt börjar ta ut sin rätt så har börjat skaffa in lite saker som kan tänkas behöva till nästa bygge, hade tänkt göra en helt ny komplett motor, i nödfall kan jag ta från den andra,
Denna setup ser ut för tillfället:
B20 92mm
Har, B21e 1,75,2,4 kolvar
M- eller h- profil stakar?
Lättat, balanserad 8 bultat vevaxel
Lättat, balanserad svänghjul
Saab 900 tryckplatta med orgin4al lamel
Har, Nh 191 kamaxel helt ny
De bättre (lätta) ventillyftarna och stötstängor, cheva?
Har, Räcker original ventilbryggan?
45 eller 48 webrar?
Räcker olje pumpen?
Har, Facet red pump och filter king
Har ett nytt Kg steg 5 topp 46/40 ventiler, har sett att det är inte lönt med så stora ventiler? Max portat, 83,5 planad och 40cc i förbränings rum, funkar det med E kolvar?
Har, aaaa123- programebar tändning
Borde komma upp i minst 160 hästar men nh kamen är rällativt snäll
Allt ska göras ordentligt denna gång, kom gärna med tips och dyligt, är öppen för förslag om att sätta turbo på den första motorn! Långtids objekt eftersom jag har märkt att det kostar
b20 trim
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 3
- Blev medlem: tor mar 20, 2014 6:15 pm
Re: b20 trim
Så nu har det hänt, nu vill inte bilen längre. Har inte kört med den på 1 månad så tänkte att jag skulle ibäg och kolla på ragga rundan här omkring, den starta lätt, den hade lite motryckningar runt 2k varv men inget jag tänkte på, gammal soppa. Kom en mil innan den börjar tappa effekt och till slut dör när man börjar gasa. Ibland kan man trycka fult och efter några sekunder går den bra, men sen tvärdör den bara efter yttligare 10 sec.
Jag har bränsle filter innan förgasarna, samt öppnade toppen på förgasarna och den ena flotören var helt nere och den andra stog och guppade.
Jag undrar vad som har hänt under månaden den stog still?
Jag har bränsle filter innan förgasarna, samt öppnade toppen på förgasarna och den ena flotören var helt nere och den andra stog och guppade.
Jag undrar vad som har hänt under månaden den stog still?