Tips på piggare B230F

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Angeland
För mycket laddtryck
Inlägg: 256
Blev medlem: ons feb 03, 2010 11:19 pm
Ort: Kalmar

Tips på piggare B230F

Inlägg av Angeland »

Som sagt så skulle jag vilja ha några budgettips på hur man får den trötta b230f:en att bli lite roligare, Motorn är helt standard förutom ett Megasquirt Ms1V3 toppen är en std 530, Bilen ska bara användas till att leka med så inga krav på att kunna smyga i stan med den.

Byta kamaxel? Vilken isåfall?
Extraktorrör?
Avgassystem?

Något annat enkelt man kan göra? Karossen är helt rensad så lätta bilen går inte mer.
Markus940
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån apr 01, 2013 7:50 pm

Re: Tips på piggare B230F

Inlägg av Markus940 »

Halloj!

Kopplat MS själv? Är sugen själv på att köpa ett sprut te min 230f, men inte hittat några direkta svar på hur det är att köra eftermaknadssprut på en sugis! Gärna lite feedback!
Har extraktor liggandes.
Extraktor, 2.5" med en dämpare längst bak, lättat svänghjul (Både +/-, varvvillig men däremot tappar man NM), plana 2mm tsm med någon halv-vass kam från FS (Folkraceshoppen), hemmaportad topp, helst 530 (I mitt tycke!)
sedan en mappning efter de med 3-3.5 bars btr, sist men inte minst en ordentlig svetsdiff!

^ Ovanstående setup är självklart budget men kmr garanterat hålla för 3an på torrt å ltt's / ftt's med chippade boxar å höjt ladd blir ifrånåkta upp te 100.


Mvh.
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Re: Tips på piggare B230F

Inlägg av Kirre »

Åkte ms på en rally motor, dock körde jag 4st spjäll och den var riktigt fin att köra. Bara kopplingen som var lite elak inne i stan
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Skriv svar