Som sagt så skulle jag vilja ha några budgettips på hur man får den trötta b230f:en att bli lite roligare, Motorn är helt standard förutom ett Megasquirt Ms1V3 toppen är en std 530, Bilen ska bara användas till att leka med så inga krav på att kunna smyga i stan med den.
Byta kamaxel? Vilken isåfall?
Extraktorrör?
Avgassystem?
Något annat enkelt man kan göra? Karossen är helt rensad så lätta bilen går inte mer.
Tips på piggare B230F
Re: Tips på piggare B230F
Halloj!
Kopplat MS själv? Är sugen själv på att köpa ett sprut te min 230f, men inte hittat några direkta svar på hur det är att köra eftermaknadssprut på en sugis! Gärna lite feedback!
Har extraktor liggandes.
Extraktor, 2.5" med en dämpare längst bak, lättat svänghjul (Både +/-, varvvillig men däremot tappar man NM), plana 2mm tsm med någon halv-vass kam från FS (Folkraceshoppen), hemmaportad topp, helst 530 (I mitt tycke!)
sedan en mappning efter de med 3-3.5 bars btr, sist men inte minst en ordentlig svetsdiff!
^ Ovanstående setup är självklart budget men kmr garanterat hålla för 3an på torrt å ltt's / ftt's med chippade boxar å höjt ladd blir ifrånåkta upp te 100.
Mvh.
Kopplat MS själv? Är sugen själv på att köpa ett sprut te min 230f, men inte hittat några direkta svar på hur det är att köra eftermaknadssprut på en sugis! Gärna lite feedback!
Har extraktor liggandes.
Extraktor, 2.5" med en dämpare längst bak, lättat svänghjul (Både +/-, varvvillig men däremot tappar man NM), plana 2mm tsm med någon halv-vass kam från FS (Folkraceshoppen), hemmaportad topp, helst 530 (I mitt tycke!)
sedan en mappning efter de med 3-3.5 bars btr, sist men inte minst en ordentlig svetsdiff!
^ Ovanstående setup är självklart budget men kmr garanterat hålla för 3an på torrt å ltt's / ftt's med chippade boxar å höjt ladd blir ifrånåkta upp te 100.
Mvh.
Re: Tips på piggare B230F
Åkte ms på en rally motor, dock körde jag 4st spjäll och den var riktigt fin att köra. Bara kopplingen som var lite elak inne i stan