Sida 2 av 6

Postat: ons maj 30, 2007 1:41 am
av Martin H
förklaring :?:

Postat: ons maj 30, 2007 8:29 pm
av igmab
Sekventiell MPG-låda från Sellholm.
Spaken är i alla fall till en sådan.

/Martin

Postat: ons maj 30, 2007 11:51 pm
av Nicke Lindgren
Klart lillhemsken ska ha en MPG.

Bild

Postat: tor maj 31, 2007 12:06 am
av Martin H
:shock: fan va tufft :thumbright:

Postat: fre jun 01, 2007 9:02 pm
av Jimmy Nilsson
fixa film så fort du tagit ut den och börjar köra! fränt! :shock:

Postat: mån jul 09, 2007 12:49 pm
av Nicke Lindgren
Bromsar är på G. 280x26.

Söker pinnbultar till naven, någon som har tips?

Längden på splines ska vara kring 17mm och diametern 16mm, halvtum.

Bild

Pinnbulten på bilen heter EIS-D7370 och lyser den här och nu. Hittade den i en katalog hos
bromscenter men den finns inte kvar i deras dator.

Har sökt på följande ställen utan resultat. Bromscenter-Dalhems-Hansen_racing-Vanservice.

/Nicke

Postat: mån jul 09, 2007 2:36 pm
av Lindqvist Racing
Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340 Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???

Postat: mån jul 09, 2007 7:35 pm
av Nicke Lindgren
Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.

Postat: mån jul 09, 2007 7:58 pm
av j björk
Jag såg den här tråden först nu!
Den här pv:n måste ju bara vara för härlig :thumbright:
Jag har ju sett projekttråden på tpc, men tror inte jag sett någon här?
Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt :roll:

Postat: mån jul 09, 2007 10:12 pm
av super7
Nicke Lindgren skrev:
Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.
Nicke du törs nog lägga till ett + bakom 285hk :thumbright:

Postat: mån jul 09, 2007 11:43 pm
av Nicke Lindgren
j björk skrev:Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt :roll:
Här hittar du lite info. Sidan uppdateras väldigt dåligt..

http://medlem.spray.se/nikl/index-8.html

ps. hjälp med pinnbultar mottages..

Postat: tis jul 10, 2007 12:13 am
av Nicke Nyman
Kollat med KG Trimning? Dom har pinnbultar!

Postat: tis jul 10, 2007 12:29 pm
av Gustav
Nicke Lindgren skrev:
j björk skrev:Skulle ju helt klart vara kul med lite info om toppen, om det inte är hemligt :roll:
Här hittar du lite info. Sidan uppdateras väldigt dåligt..

http://medlem.spray.se/nikl/index-8.html

ps. hjälp med pinnbultar mottages..
Har du kollat www.summitracing.com ?
Det finns ju en hel del saker att välja på till raggarbilarna...

Postat: ons mar 19, 2008 8:17 pm
av Dennis Öhman
hur blev detta coola objekt :)

Postat: tor mar 27, 2008 3:48 pm
av SICK16
Har han nå riktiga badass camshafts?