Sida 4 av 6

Postat: fre feb 13, 2009 1:02 pm
av Nicke Lindgren
Bild

Postat: mån apr 06, 2009 12:58 pm
av Nicke Lindgren
Bör nog starta en byggtråd om själva bilen. Här handlar det ju om motorer.

Bild

/Nicke

Postat: mån apr 06, 2009 4:00 pm
av super7
Bakdämparna är ju lika stiliga :thumbright:

Postat: tis apr 07, 2009 6:24 pm
av wuffee
vad är syftet med denna bil? Rolig gat/busbil eller ska den tävlas med? :)
Den har ju en hårdhetsfaktor på ungefär 100% i övrigt ;)

Mvh
Uffe

Postat: tis apr 07, 2009 7:32 pm
av Nicke Lindgren
wuffee skrev:vad är syftet med denna bil? Rolig gat/busbil eller ska den tävlas med? :)
Den har ju en hårdhetsfaktor på ungefär 100% i övrigt ;)

Mvh
Uffe
Ingen bur= ingen tävling.
Syftet är att ha kul. :thumbright:

/Nicke

Postat: ons apr 15, 2009 7:31 pm
av peppe
Har helt bommat denna tråd, sjukt dålig jag är.

Låter som en go maskin, skulle nog få bra sprutt på båten min. Hehe, törs inte ens tänka på hur vild den skulle bli.

Hur mycket jobb har du kvar på bilen innan du kan plocka ut den? Sitter det GL kamaxlar i den?

Ross kolvarna är förjävla snuskiga, måste köpa mig ett par snart..

Lycka till.

Mvh

Postat: fre maj 08, 2009 4:48 pm
av Nicke Lindgren
En bild på de nya bakdämparna, den nya är den till vänster.

Bild

/Nicke

Postat: lör maj 09, 2009 8:54 am
av j björk
Intressant, men som sagt en riktig projekttråd skulle ju vara kul :thumbright:

Postat: mån maj 25, 2009 5:35 am
av Hanell
Riktigt fränt bygge. ceep up the god work

Postat: tor jun 18, 2009 6:49 pm
av Nicke Lindgren
peppe skrev: Ross kolvarna är förjävla snuskiga, måste köpa mig ett par snart..
Mvh
Mycket riktigt så är dom fina, hittade den större bilden.

Garaget går på sparlåga sedan en tid tillbaka. :snigel:

Bild

/Nicke

Re: Volvo 2.7L 16V

Postat: lör jun 25, 2011 9:28 pm
av Erland Cox
Vad har hänt med denna bilen?

Erland

Re: Volvo 2.7L 16V

Postat: mån jul 18, 2011 12:56 pm
av Nicke Lindgren
Erland Cox skrev:Vad har hänt med denna bilen?

Erland
Det gäller att ha motivation.
Har dock varit på inspirationsresor med hojen..

Höljes EM-rallycross 1-3/7. Check.
Kalix SM + Norrlandsveckan delt.1 9-10/7. Check.
Piteå SM + Norrlandsveckan delt.2 13-14/7. Check.
Skellefteå Final Norrlandsveckan 17/7. Check.

360mil hojkörning avklarad.

/Nicke

Lillhemsken är till salu.

Postat: tis dec 16, 2014 1:11 pm
av Nicke Lindgren
Projektet är till salu.

Kaross står i nuläget EJ på hjul.

Diverse delar som finns tex:

2x Sellholm fjäderben bak. (NYA)

2x Gängade fjäderbenstorn. (NYA)

Sellholm knivkrängare komplett fram & bak. (NYA) *Såld.

Sellholm MPG växellåda. *Såld.

2x Recaro framstolar vikbara ryggstöd.

2x Compomotive MO5. 8x15" med slicks.

2x Compomotive MO5. 10x15" med slicks.

2x Öhlins 2-vägs stötdämpare fram.

1x Nyrenoverad lamelldiff från bakaxeldelar.se.

1x Motor 2.7L 16V byggd av Gunnar Lundström +290hk.

2x Original kamaxlar B234.

1x B23-block med 86mm vev och M-stakar.

1x Stående pedalställ komplett med cylindrar.

1x Styrväxel m.servo (Ej el) från Opel Corsa B.

4x Lappi rallydäck 7mm dubb på std PV fälgar.

1x Std M47. (volvo 5vxl)

Skicka PM för frågor, bud och priser, det kommer upp annonser senare med tiden.

Länk till några få bilder på fejjan

Re: Volvo 2.7L 16V. Projekt till salu.

Postat: tor feb 05, 2015 3:19 pm
av * * * NXJ * * *
Är detta fräna objekt sålt, Nicke?

Det var några år sen vi stötte ihop med varandra på "Ume skrattar och ler" "RixFM festival" eller vad det nu var :lol:

Trist att du säljer för övrigt.

:arrow: NXJ

Re:

Postat: lör feb 07, 2015 10:15 am
av Jarmo Y
Nicke Lindgren skrev:
Lindqvist Racing skrev:Du skrev att toppeffekten var 285 hk, men om vridmomentet är 340
Nm vid 6000 rpm så är ju effekten vid det varvtalet ca 290 hk. ???
Effekten ligger något över 290hk. Varvräknaren stämmer inte till 100%.
Men ska man jämföra andra motorer som körs på samma bromsbänk
säger jag att effekten är 285hk.
Har motorn bromsat på nån annan bänk pånytt under alla år? 340nm/6000 ger 290hk som Lindqvist sa, så man kan tro att vid 6500 effekten är något helt annat, jag avskyr bromsbänkar som ger någotsånär siffror + eller - :) Fanns det korrigering factors på bänken?

Jag byggde ett år sen en 2784cc 8 valve volvo motor, 48 dellortos, 42 halsringar, 272hk 338nm, bästa vrid var ca. 5000
om du vill få effekt på låga och mellanregister, 8 valve är bättre val men på utseendemässigt 16v ser bättre ut i motorrummet, jag gillar sleeper stuk på gamla bilar, då en 531 topp skulle få plats.