Åsikter behövs om motorrecept! B23 sugmotor
Re: Åsikter behövs om motorrecept! B23 sugmotor
Volvo M51-låda, Getrag 262CR, samma som satt i M3 E30. Lådan heter M51, jämför med M45, M47 etc...
Dennis Eriksson
Ford Taunus 17M '64
Ford Taunus 17M '64
Re: Åsikter behövs om motorrecept! B23 sugmotor
Vilket urtrampningslager du behöver styrs väl ändå efter vilken sprängkåpa och inte växellåda du monterat.
Åtminstone så länge hålet i urtrampningslagret är större än "röret" på lådan.
Avståndet mellan fingrarna på tryckplattan till kopplingsgaffel. (Grp-A specialgjutna sprängkåpor)
264 med B27 och M50/51 hade ett kortare urtrampningslager än 240 (36,5mm mot 43mm)
Åtminstone så länge hålet i urtrampningslagret är större än "röret" på lådan.
Avståndet mellan fingrarna på tryckplattan till kopplingsgaffel. (Grp-A specialgjutna sprängkåpor)
264 med B27 och M50/51 hade ett kortare urtrampningslager än 240 (36,5mm mot 43mm)
Re: Åsikter behövs om motorrecept! B23 sugmotor
Kopplingsarmen verkar att vara en standard 240 för vajer och tryckplattan är ju standard B23. Jag har mätt hylsan på axeln till strax under 34mm. Tyvärr har jag ganska dålig koll på just det här med urtrampningslager, hur kan man mäta hur långt det ska vara?
Dennis Eriksson
Ford Taunus 17M '64
Ford Taunus 17M '64