Kam fundering

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
gasers
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 75
Blev medlem: mån maj 24, 2010 8:37 pm

Kam fundering

Inlägg av gasers »

Vad säger expertisen om reaktionen på motorn vid avancering kontra retardering på avgaskamen då vi pratar separata kammar för in och ut....
Håller på att prova mig fram och blir faan inte klok....
Någon som har några generella förslag?

Mvh
Jakesta
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: fre feb 20, 2009 12:47 pm
Ort: Luleå

Re: Kam fundering

Inlägg av Jakesta »

Avgas tidigare = mer topp, avgas senare = mer botten. Så har det alltid blivit för mig iaf med orörd insugskam, sätesduration runt eller strax under 300 grader. Brukar märkas ganska stor skillnad på några grader..
Jakob H.
Alfa 1750 Gtv -71
Porsche 911 S -74
Alfa Giulia Super -72
Skriv svar