Rallycross klass 4

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Espelund Motorsport
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis sep 30, 2014 10:19 am

Rallycross klass 4

Inlägg av Espelund Motorsport »

Heisann.

Jeg skal til å bygge meg en rallycross klass 4 bil det blir en vw 1303 eller 1302.

Det jeg lurer litt på er da styrvexel er fritt innom bil merke. Er det sånn da at man kan ta tannstang fra en golf 2 f.eks?

Så over til motor dette blir en type 4 motor.
Skjønner meg ikke helt på hvilke deler man kan bruke inne i denne. Har jeg lov til å stte i en smidd motvektsveiv ? Hva med smidde stempel? Og hva med rulle vipper som man får i til disse motorene fra pauter f.eks er dette lov?
Har prøvd å sende mail til sbf men få ikke noe svar. Endre matrial på ventiler hvordan er det med det?

Håper på svar. Om det er feil sted håper jeg noen kan flytte den til riktig sted.

Mvh Knut Espelund
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Re: Rallycross klass 4

Inlägg av DruTTeN »

Ta allt i framvagnen från en -75ans vw 1303 om du får tag i. Den har styrväxel original.
Inget slår skön sången från Webrar!
Espelund Motorsport
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis sep 30, 2014 10:19 am

Re: Rallycross klass 4

Inlägg av Espelund Motorsport »

Så må ta fra 03 ja. Men da er det ikke noe i veien for å bygge om fra styre snekke til tannstang hvis en får tak i fra 75 mod.

Takk for svar foresten.
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Rallycross klass 4

Inlägg av Pacman »

//Pacman
(Patrik Ståhl)
Espelund Motorsport
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis sep 30, 2014 10:19 am

Re: Rallycross klass 4

Inlägg av Espelund Motorsport »

Ja dem har jeg lest men er usikker på hva som menes med: Förbud mot tilläggshomologerade produkter.
Er en smidd veiv med motvekter tillegshomologert?
Skriv svar