B234F tips og råd?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
TMB
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: mån apr 06, 2009 6:46 am

B234F tips og råd?

Inlägg av TMB »

Hei.

Har gått til anskaffelse av en B234F motor.
Planen er å kjøre med orginal spruten frem til bilen er fult godkjent med motor etc.

Er det noen gode råd å få tak i når det gjelder små forbedringer som burde gjøres på denne motoren?
Planen er å fjerne balanseaksel, bytte registerreim, plugger etc. Få den opp å gå i bilen.
Må bygge eksos fra bunnen av, så tenkte jeg likeså godt kunne gjøre dette skikkelig med en gang og slippe å gjøre det på nytt når jeg en dag vil ha mer hk.

Ser flere har 4-2-1 grenrør som munner sammen etter ca 20cm. Og de ser noe feil ut i mitt hode.
Hva er å anbefale på disse motorene?
Kjøre på med et 4-1 grenrør med en gang? Er jo nok av moment å hente av, så trenger jo egentlig ikke noe kompromiss på grenrøret med 4-2-1. Noen som har gjort utregningene på hva av lengder som er rett for denne motoren, (max effekt ca 6000rpm, sperre på 7200rpm).

Hadde ikke tenkt å ta av toppen før det blir overhaling av motoren. Så porting får vente, vet at denne har mer nytte av epoxy enn å fres i kanalene. Men jeg tenkte å fikse litt på innsuget da jeg har hørt at det er dårlig flow i de.
Noen som har bilder, tips og råd ang lette modifikasjoner som får innsuget til å flowe bedre?
TMB
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: mån apr 06, 2009 6:46 am

Re: B234F tips og råd?

Inlägg av TMB »

Om noen søker og leter så har jeg funnet en veldig god servicemanual til B234.
legger ut link her så andre kan finne den.
http://www.ohio.edu/people/ridgely/volv ... engine.pdf
Skriv svar