Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör sep 23, 2017 3:35 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: mån jun 01, 2015 5:12 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
hallsensor är bytt för ett år sen
Har ingen startspray hemma.. får testa det

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: mån jun 01, 2015 5:57 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 508
Ort: Ljusdal
Vatten i bränslet? Töm förgasaren och koppla en dunk direkt till bränslepumpen med fräsch bensin.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: mån jun 01, 2015 6:14 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
ja jag får nog byta bensin. lättast slanga ur tanken och fylla med ny 98 oktan?

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: ons jun 08, 2016 10:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
Hej
Tar upp min gamla tråd igen.
Bilen har blivit besiktigad men sen dess stått ett tag.
Nu har jag följande problem: jag får ingen 12v till tändspolen.
Jag har 13,5v innan förkopplingsmotstånd och 13,5 efter. Medan när jag startar bara får 9,5v efter motståndet. Med nyckel i läge 2 får jag ingen ström från startmotorsolenoid till tändspolen. I startläge (nyckelläge 3) får jag bara 9,5v på pol 15 på tändspolen.
Motorn går igång men sen dör efter 2 sekunder.
Kan det vara så att startmotorsolenoid är sönder??
Hoppas nån kan hjälpa mig, slut på tankarna...

Mvh Sebbe.

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: tor jun 09, 2016 10:43 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am
Inlägg: 570
Bytte du bränsle och kollade så det inte var skräp i ledningen eller tätt i bränslefiltret för o utesluta bränslefel ? så hade jag en bil som starta o stannade och den va filtret igensatt i.

_________________
Roger (Magic T) Thomasson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: tor jun 09, 2016 11:24 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
Tanken och bensinen är bytt, inkl bränsle ledningar. Sen är alla tånddelar bytt så som kablar, fördelare, brytarspetsar, lock, rotor och tändstift

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: tor jun 09, 2016 4:02 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1274
Hall-sensor och brytarspetsar?

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: tor jun 09, 2016 4:16 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
Citat: Sen är alla tånddelar bytt så som kablar, fördelare, brytarspetsar, lock, rotor och tändstift

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: tor jun 09, 2016 5:51 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1274
Jag menar, har du både brytarspetsar och hall-givare?

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: tor jun 09, 2016 5:58 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
Nej eftersom jag bytte tillbaka till fördelare med brytarspetsar som satt original i bilen

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: fre jun 10, 2016 6:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
Det går en kabel från startmotorns solenoid till tändspole + (15) jag får ingen styström från nyckelläge II. Kan det vara solenoid på startmotorn eller måste jag leta i tändningslås. Hittar ingen el-schema till tändningslås.

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: fre jun 10, 2016 6:46 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Inlägg: 162
Sätt plus från bat till +15 o starta den. Funkar det då är tändningslåset skrot

Skickat från min E5823 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: fre jun 10, 2016 6:49 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
Men då ska jag inte ha kabel mellan startmotor och tändspole samtidigt som jag kopplar direkt + till 15 eller??

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: fre jun 10, 2016 7:33 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Inlägg: 162
Den kabeln till starten gör att du får högre startström. Så länge starten går kopplas motståndet förbi. Den kabeln levererar ingen ström på tändningslåset! Alltså kan du koppla bort kabeln under test!!

Skickat från min E5823 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: B23 startar inte.
InläggPostat: fre jun 10, 2016 7:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 11, 2013 6:59 pm
Inlägg: 124
Ort: Hallands Län
det konstiga är att jag har 13,5v före och efter förkopplingsmotståndet, medans när jag kör på starten bara får 9,5v efter förkopplingsmotståndet

_________________
Volvo 245L VAN - 2,5L, dubbla Weber 45, FS296/Månen7 kam.
Volvo 945LLT - chip steg 2 Hi-tuning + FS265T + 0,9bar ladd.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010