Tjena! Jag har en Volvo 740 88-89 som jag tänkte skrämma lite, min setup är
* Extraktor grenrör
* 2,5" avgas med 1 ljuddämpare
* portad och planad 530 topp
* 3"lmm
* troligtvis blir de en v kam till en början
* skelett svänghjul
* hela bilen är rensad
* orginal sprut
Har även funderat på bränsle/tändning chip från timo? Är de värt att köpa dom?
Största frågan är detta med toppen och bland de viktigaste, jag har en orginal 530 topp som jag tänkte plana, hur mycket ska man plana för att få max effekt men ändå en hållbar motor?
Samt portning, vart är de viktigast att porta och var ska man inte porta? Har ingen jätte erfarenhet av porta toppar men har verktyg till de och viljan att lära mej!
Mvh
volvo sug motor, portning av topp
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 23
- Blev medlem: ons mar 31, 2010 9:33 pm
- Ort: Ronneby
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
- Inlägg: 776
- Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
- Ort: lycksele, norrbyberg
Re: volvo sug motor, portning av topp
här kan du läsa lite angående hemma portning av 530 topp iaf.'
http://folkraceforum.se/volvo/dummietra ... terfragas/
http://folkraceforum.se/volvo/dummietra ... terfragas/