Bygga om original främre avgasrör.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons aug 05, 2015 11:42 am
- Ort: Halmstad
Bygga om original främre avgasrör.
Som titeln lyder, har hört att man ska kunna bygga om främre avgasröret för bättre flöde. Alltså till en B230. Någon som vet något om detta eller har jag blivit lurad?
Martin Gustavsson
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 289
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Va har du gör bil?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 524
- Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Allt går väl, men frågan är ju varför och om det är nödvändigt? Är det främre röret som är strypningen i ett originalsystem tror du, och om man får det bättre, när bottnar nästa del?
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons aug 05, 2015 11:42 am
- Ort: Halmstad
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Det är en blivande volvo 142 med b230a. Ptja frågan kanske blev aningens felformulerad. Tanken är väl att den ska strypa mindre?
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Martin Gustavsson
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Eftersom 140 inte fanns med b230 så är det lite svårt att veta vad original rör är oxå;)
Mvh Max
Mvh Max
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Ett grövre rör stryper mindre. Punkt.totaltpantad skrev:Ptja frågan kanske blev aningens felformulerad. Tanken är väl att den ska strypa mindre?
//MartinL
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 524
- Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Ett grövre rör stryper mindre ja, men är det främre röret som är kritiska punkten? Eller finns det andra saker i systemet som är sämre?
Och om man nu ska böka med det, om nu främre röret är KP, när blir näst sämsta delen en strypning? Vad flödar tex. original grenrör, och är det lönt att modifiera främre röret för att bottna flödet i grenröret istället för att fixa ett nytt extraktorrör istället?
Och om man nu ska böka med det, om nu främre röret är KP, när blir näst sämsta delen en strypning? Vad flödar tex. original grenrör, och är det lönt att modifiera främre röret för att bottna flödet i grenröret istället för att fixa ett nytt extraktorrör istället?
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Re: Bygga om original främre avgasrör.
På en sugmotor vill du inte ha maximalt flöde. Jag bara svarade på TS fråga. Gör en sävarsökning på b230 byxrör eller liknande. Finns olika rör där 2-1-kollektorn är fuskad på vissa. Gäller att hitta rätt, sen kunde man förlänga byxrören en del. Men detta gäller för effekt och inte för flöde.
//MartinL
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: ons aug 05, 2015 11:42 am
- Ort: Halmstad
Re: Bygga om original främre avgasrör.
Ursäkta att det blev så luddigt, ska forska lite mer på detta. Tack för svaren alla!
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Martin Gustavsson
Re: Bygga om original främre avgasrör.
original grenröret stryper nog mer än byxröret. köp ett extraktor av typ micke grön, kyrk, wtservice eller liknande så tjänar du nog mest