Godstjocklek PRV toppar.

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Godstjocklek PRV toppar.

Inlägg av S Iwarson »

Finns det någon här som skurit isär någon.
Hade varit intressant att se vad som är möjligt och inte.

Har ett ev jobb på sådana.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Godstjocklek PRV toppar.

Inlägg av Jens Gustavsson »

de går att få bra fart i men lite sämre att få nå kamaxlar som liknar nått till dem. fins nå enklare omslipade men inget som jag skulle kalla riktiga trim kamaxlar.

har du läst denna tråd? http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=9598

mvh jens
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Re: Godstjocklek PRV toppar.

Inlägg av S Iwarson »

Tack Jens!

Jag vet att jag tittat ned i såna toppar för länge sedan och blivit inspirerad, men det var nog 20 år sedan nu.
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: Godstjocklek PRV toppar.

Inlägg av Dennis M »

Många toppar kan googla fram bilder på när de är isärkapade.
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: Godstjocklek PRV toppar.

Inlägg av Dennis M »

Sista frågan i den tråden kan jag nästan svara på, jag har för mig att den väger lika mycket som en b21.

Den ser ganska typisk fransk ut med lite italienskt, ser väldigt smäckert gjuten ut med förstärkningsrribborna, nästan dom en mc motor.

504 kördes lite i rally men jag vet inte vad de låg på effektmässigt.
Skriv svar