Tips på bra "drag" kam i B230F
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 133
- Blev medlem: lör nov 15, 2008 12:38 pm
Tips på bra "drag" kam i B230F
Hej.
Har en B230F i min Lt31 biltransport och skulle vilja gå lite bättre karaktär än vad M kammen ger. Nån som har tips på kamaxel som ger lite bätre ork i maskinen?
Har försökt söka men får bara tips på trim kammar för värre motorer.
MVH
Rikard
Har en B230F i min Lt31 biltransport och skulle vilja gå lite bättre karaktär än vad M kammen ger. Nån som har tips på kamaxel som ger lite bätre ork i maskinen?
Har försökt söka men får bara tips på trim kammar för värre motorer.
MVH
Rikard
Bygger Renault R5 Turbo Maxi samt originalrenoverar en 242 -81
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
En A-kam borde andas lite längre utan att tappa för mycket på lågvarv.
//MartinL
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 133
- Blev medlem: lör nov 15, 2008 12:38 pm
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
Lite mer i botten skulle hjälpa. Har hört att t kammen från turbomotorn skall funka bättre än m kammen i en dragbil. Stämmer verkligen detta då t kammen i sig inte är nått att hänga i granen.
Bygger Renault R5 Turbo Maxi samt originalrenoverar en 242 -81
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 246
- Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
Jag skulle prova en K kam, då får du nog mer drag på hela registret, men något som verkligen gör skillnad är om du kombinerar med strokad vevaxel.
Mvh Jonas E
Mvh Jonas E
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
Det mesta är bättre än m kammen en T kam kan möjligen va marginellt bättre men den är också lika död och dom två är dom snällaste originalkammarna.
Jag skulle bytt till en V eller A om det bara ska kastbytas till en annan originalkam Alla V kammar tror jag har fördelar spår (om du har fördelaren på toppen)
Annars finns ju många snälla eftermarknadskammar som skulle kunna bli ännu bättre men då riktigt snälla sådana men det kan ju kamslipare rekomendera en bra profil när man hör efter om en kam.
Jag skulle bytt till en V eller A om det bara ska kastbytas till en annan originalkam Alla V kammar tror jag har fördelar spår (om du har fördelaren på toppen)
Annars finns ju många snälla eftermarknadskammar som skulle kunna bli ännu bättre men då riktigt snälla sådana men det kan ju kamslipare rekomendera en bra profil när man hör efter om en kam.
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
"Marin"-kam? Eller funkar inte det alls...?
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
A, K, och V i dessa har jag för mig.fugazi skrev:"Marin"-kam? Eller funkar inte det alls...?
//MartinL
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 280
- Blev medlem: fre apr 25, 2008 10:32 pm
- Ort: Skällinge, Wheremountain
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
V tillsammans med en skvätt högre kompa & lite rundade kanaler har jag gillat bäst
'
'
Änn fauur vau sömm änn äe näer änn eintte äe sömm änn skauu...
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tips på bra "drag" kam i B230F
Ställ 'a-kammen' tidigare.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!