Kamvalg vp aq130 2.1L
Postat: lör jul 23, 2016 2:06 pm
Hei!, har en b20 aq130 som jeg bygger om lite.
Den blir ferskvannkjølt(søtvattenkyld).
Trenger lite tips om kamaksel/topplock modifikasjon for momentsterk motor maxvarv ca 5500rpm.
Kamakselen som stod i motorn var "C" kam B20B ?Har ikke testat båten den ble kjøpt med defekt motor.
Spec På Motor:
B21 offsetslipat veiv 85mm 230veivtapp.
B200ft kolvar (85-88veivstaker-sugmotor lågt varvtal)
Klemspalt i ødp 0,9mm.
B20 tidligt topplock 42-35 ventiler Ø90mm forbr.rum.
Toppen blir modifisert i forbr.rum rundt ventilar&kanaler nye seter (neway setefreser)
Weber 32/36 misab insug.-aq130 avgaslimpa trolig det største hinder for en kam med gode egenskaper.
Båten dette skal monteres i er en Draco 1700. 17fot/1000kg/planade skrog.
Tips og triks taes imot med stor takk!
Mvh Petter
Den blir ferskvannkjølt(søtvattenkyld).
Trenger lite tips om kamaksel/topplock modifikasjon for momentsterk motor maxvarv ca 5500rpm.
Kamakselen som stod i motorn var "C" kam B20B ?Har ikke testat båten den ble kjøpt med defekt motor.
Spec På Motor:
B21 offsetslipat veiv 85mm 230veivtapp.
B200ft kolvar (85-88veivstaker-sugmotor lågt varvtal)
Klemspalt i ødp 0,9mm.
B20 tidligt topplock 42-35 ventiler Ø90mm forbr.rum.
Toppen blir modifisert i forbr.rum rundt ventilar&kanaler nye seter (neway setefreser)
Weber 32/36 misab insug.-aq130 avgaslimpa trolig det største hinder for en kam med gode egenskaper.
Båten dette skal monteres i er en Draco 1700. 17fot/1000kg/planade skrog.
Tips og triks taes imot med stor takk!
Mvh Petter