b230

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Forumsberoende
Inlägg: 641
Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Ort: lycksele

Re: b230

Inlägg av »

Ur hållbarhetssynpunkt ska det inte vara några problem med original grejerna så länge dom inte kommer från lågfriktionsmotorn från 85-88.
Sen visst vinner man lite vikt och några hk på en kolv med tunnare ringar och lägre friktion men det kanske är frågan om 3-6hk och det blir dyra hk
Det enda du måste tänka på om du monterar en vev med längre slag är att det inte får finnas några gamla vändkanter då går troligen ringlandet under toppringen sönder innom minuter på lite varv.
Så antingen får man borra blocket till överdimention eller hitta ett med låga mil och hona cylindrarna.
Lasse64
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: lör nov 21, 2015 6:09 pm
Ort: Gävle

Re: b230

Inlägg av Lasse64 »

Hej !
Tur att man kan få tips och råd här på forumet :) .. tusen tack!
blocket ska borras och honas ,helst med stressplatta men vet ej om det finns någon bra firma i Gävle trakten som gör sådant..
någon som har tips ?
mvh
Lasse
Lasse64
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: lör nov 21, 2015 6:09 pm
Ort: Gävle

Re: b230

Inlägg av Lasse64 »

Hej
Har fått tag på en 530 topp med spridarna som sitter i toppen istället för insuget..
finns det någon nackdel eller fördel om jag skulle utnyttja orginal monteringen mot att sätta spridarna på insuget ??
mvh Lasse
Skriv svar