Re: b230
Postat: sön okt 29, 2017 8:53 pm
Ur hållbarhetssynpunkt ska det inte vara några problem med original grejerna så länge dom inte kommer från lågfriktionsmotorn från 85-88.
Sen visst vinner man lite vikt och några hk på en kolv med tunnare ringar och lägre friktion men det kanske är frågan om 3-6hk och det blir dyra hk
Det enda du måste tänka på om du monterar en vev med längre slag är att det inte får finnas några gamla vändkanter då går troligen ringlandet under toppringen sönder innom minuter på lite varv.
Så antingen får man borra blocket till överdimention eller hitta ett med låga mil och hona cylindrarna.
Sen visst vinner man lite vikt och några hk på en kolv med tunnare ringar och lägre friktion men det kanske är frågan om 3-6hk och det blir dyra hk
Det enda du måste tänka på om du monterar en vev med längre slag är att det inte får finnas några gamla vändkanter då går troligen ringlandet under toppringen sönder innom minuter på lite varv.
Så antingen får man borra blocket till överdimention eller hitta ett med låga mil och hona cylindrarna.