Sida 4 av 4

Re: b230

Postat: sön okt 29, 2017 8:53 pm
av
Ur hållbarhetssynpunkt ska det inte vara några problem med original grejerna så länge dom inte kommer från lågfriktionsmotorn från 85-88.
Sen visst vinner man lite vikt och några hk på en kolv med tunnare ringar och lägre friktion men det kanske är frågan om 3-6hk och det blir dyra hk
Det enda du måste tänka på om du monterar en vev med längre slag är att det inte får finnas några gamla vändkanter då går troligen ringlandet under toppringen sönder innom minuter på lite varv.
Så antingen får man borra blocket till överdimention eller hitta ett med låga mil och hona cylindrarna.

Re: b230

Postat: fre nov 03, 2017 11:10 am
av Lasse64
Hej !
Tur att man kan få tips och råd här på forumet :) .. tusen tack!
blocket ska borras och honas ,helst med stressplatta men vet ej om det finns någon bra firma i Gävle trakten som gör sådant..
någon som har tips ?
mvh
Lasse

Re: b230

Postat: fre jun 08, 2018 12:30 pm
av Lasse64
Hej
Har fått tag på en 530 topp med spridarna som sitter i toppen istället för insuget..
finns det någon nackdel eller fördel om jag skulle utnyttja orginal monteringen mot att sätta spridarna på insuget ??
mvh Lasse