Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån okt 15, 2018 6:38 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kamaxel val b20
InläggPostat: sön okt 01, 2017 4:27 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån sep 04, 2017 3:34 pm
Inlägg: 1
Hej
Jag skulle vilja ha tips om kamaxel till en B20
Ute efter en modern någorlunda vass kam till min B20, som består av ett borrat b20 block till 92mm slipad vev h-profilstakar smidda kolvar så den blir på 2,3L steg 3 topp dubbla weber lättat svänghjul extraktor grenrör. inte turbo
Det viktiga är ett bra botten vrid och mellanregister och fin tomgång
tacksam för idéer och förslag
Med vänlig hälsning

Perra


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel val b20
InläggPostat: sön okt 01, 2017 9:31 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 5672
Ort: Lund
Enem H3 eller en bra kopia som är härdad.
Och bara Volvo lyftare, inga USA lyftare, dom har annan radie i botten.

Erland


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel val b20
InläggPostat: fre jul 06, 2018 2:51 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis okt 13, 2015 11:21 am
Inlägg: 47
Jag bromsade min b20 nyss med Nh 193 kam.
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel val b20
InläggPostat: fre jul 06, 2018 6:10 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm
Inlägg: 158
robban f vad kör du med för grenrör ?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel val b20
InläggPostat: fre jul 06, 2018 7:22 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis okt 13, 2015 11:21 am
Inlägg: 47
Grenröret är från Timo, jag har mätt upp det men slarvat bort de uppgifterna.
Tror det var ett av de grövre diameterna.
Blocket är borrat till 92 ska jag säga också.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel val b20
InläggPostat: sön jul 08, 2018 9:31 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20576
Ort: Tomterna/sävar
robban f skrev:
Jag bromsade min b20 nyss med Nh 193 kam.
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)


Hej skriv ihop lite mer data och lägg upp på dyno avdelningen på motor och bromsning sånt är intresant + lite bilder :thumbright:

mvh jens

_________________
Köpes volvo B17 vevaxel eller motor

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel val b20
InläggPostat: tis jul 10, 2018 8:48 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis okt 13, 2015 11:21 am
Inlägg: 47
Hej det får jag göra, kammen blev bra till gatan inte för hysterisk.
Rena gubb kammen :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: jonas w och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010