Kamaxel val b20

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
perra69
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: mån sep 04, 2017 3:34 pm

Kamaxel val b20

Inlägg av perra69 »

Hej
Jag skulle vilja ha tips om kamaxel till en B20
Ute efter en modern någorlunda vass kam till min B20, som består av ett borrat b20 block till 92mm slipad vev h-profilstakar smidda kolvar så den blir på 2,3L steg 3 topp dubbla weber lättat svänghjul extraktor grenrör. inte turbo
Det viktiga är ett bra botten vrid och mellanregister och fin tomgång
tacksam för idéer och förslag
Med vänlig hälsning

Perra
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Kamaxel val b20

Inlägg av Erland Cox »

Enem H3 eller en bra kopia som är härdad.
Och bara Volvo lyftare, inga USA lyftare, dom har annan radie i botten.

Erland
robban f
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: tis okt 13, 2015 11:21 am

Re: Kamaxel val b20

Inlägg av robban f »

Jag bromsade min b20 nyss med Nh 193 kam.
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)
Jonas Enderlein
För mycket laddtryck
Inlägg: 246
Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm

Re: Kamaxel val b20

Inlägg av Jonas Enderlein »

robban f vad kör du med för grenrör ?
robban f
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: tis okt 13, 2015 11:21 am

Re: Kamaxel val b20

Inlägg av robban f »

Grenröret är från Timo, jag har mätt upp det men slarvat bort de uppgifterna.
Tror det var ett av de grövre diameterna.
Blocket är borrat till 92 ska jag säga också.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Kamaxel val b20

Inlägg av Jens Gustavsson »

robban f skrev:Jag bromsade min b20 nyss med Nh 193 kam.
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)
Hej skriv ihop lite mer data och lägg upp på dyno avdelningen på motor och bromsning sånt är intresant + lite bilder :thumbright:

mvh jens
robban f
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: tis okt 13, 2015 11:21 am

Re: Kamaxel val b20

Inlägg av robban f »

Hej det får jag göra, kammen blev bra till gatan inte för hysterisk.
Rena gubb kammen :)
Skriv svar