Sida 1 av 1

Extractor rör Ope, C20ne, vilken modell ska man välja?

Postat: mån okt 16, 2017 7:04 pm
av 504
Hej , jag har en Opel C20ne med 280grader kam, höjt komp, grova insuget, nu original grenrör, har hört olika om 16v grenröret om man monterar det på en 8v, att det är för smalt och ger ingen effekt att tala om på en 8v, säger en del, sen har jag hört att det var med 16v röret som gav mest på en ordentligt trimmad 8v vid bromsning. Vad är era erfarenheter? 16v rör eller annat???

Re: Extractor rör Ope, C20ne, vilken modell ska man välja?

Postat: tis okt 17, 2017 4:22 am
av Kadett4wd
På min gamle c20ne gav det i stort sett inget, varken på trimmad maskin eller std maskin.
Men andra sade som sagt det gav, men....
'Då' kändes det som att det var snåla opeltrimmare som inbillade sig att det gav effekt pga det såg fränare ut än std och var billigt.

Då hade jag iofs ett bättre byxrör än std på 8v grenröret.
Så det är kanske ett talande exempel på var du ska koncentrera dig.

Re: Extractor rör Ope, C20ne, vilken modell ska man välja?

Postat: lör okt 21, 2017 9:03 pm
av 504
Okej, bromsade du den?
Hur ska jag modifiera byxröret för att få mera effekt?

Re: Extractor rör Ope, C20ne, vilken modell ska man välja?

Postat: mån okt 23, 2017 7:06 pm
av Kadett4wd
Nej jag bromsade aldrig.
Prestandan blev inte bättre. precis lika tider/hastigheter på 201m som innan.
Jag hade en simons 2" byxrör som jag snyggade till kollektorn på.