Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör sep 22, 2018 12:57 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Smuggler + b20 trimning
InläggPostat: mån maj 28, 2018 8:25 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tis nov 07, 2017 10:10 pm
Inlägg: 4
Hej! Håller på att bygga ihop min b20 motor, har hittils skaffat weber 36/36 förgasare + 123 tändning. Någon här ute som har ett bra recept? Kommer troligtvis bygga extraktor med torra avgaser.

Rasmus


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Smuggler + b20 trimning
InläggPostat: lör jun 16, 2018 9:44 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20560
Ort: Tomterna/sävar
ja vatten limpan i dessa motorer är den stora proppen och än vad du gör nästan så händer inga underverk. bygg ett riktigt grenrör först liknade man har i bilarna sen kan du i framtiden bygga värre och värre trimning utan problem.

vore kul att se lite bilder


mvh jens

_________________
Köpes cheva BB toppar!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Smuggler + b20 trimning
InläggPostat: sön jun 17, 2018 12:01 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Inlägg: 336
Ort: VBG
jag fixa en smuggler b20 2*48 dcoe jävla problem med och få den och gå upp i plan, prova r kam,f kam k kam m13 kam justera förgasare som fraan,tändning mm mm typ 3200 rpm stopp!!! 2gubbar i fören så jag kom över 3200 ,banan i min låda, då yla sdkitebn iväg 6800rpm (ca 60knop)
porta skitlimpan maximalt och han orka upp utan och kliva fram i fören.de bidde m13 i slutänden (fel h3 blev de)
det jag menar e höjning typ 200rpm så vaknar motorn=finlir!!! (japp vi prova olika proppellrar men vill ju topp speed med!!)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Smuggler + b20 trimning
InläggPostat: sön sep 02, 2018 10:03 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 17, 2007 4:47 pm
Inlägg: 13
Ort: Jakobstad FIN
Läser lite här och var att limpan är det som brommsar på dessa motorer och har funderat att varför gör ingen en förlängningsbit mellan toppen och limpan så kanalen blir längre? Redan en decimeter skulle ju säkert vara hemmåt för flödet skulle man kunna tycka och borde ju inte vara något problem att tillverka. 2 avgasflänsar med rörstumpar emellan och kanske lite värmetrasa på det så det inte blir så hett just runtom, eller mantla och vatten genom.. (bara en tanke jag haft som någon kunde testa..)

_________________
Porsche 944 -86
BMW 320iA Touring .95
Buell xb9r -03
Chimo Cobra ~82
Marin san rafael ~98
Fötter -70


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Smuggler + b20 trimning
InläggPostat: mån sep 03, 2018 3:51 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1462
Då kan man väl lika bra kapsla in ett trimgrenrör?

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010