Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön jun 07, 2020 4:14 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis apr 09, 2019 5:11 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån okt 15, 2018 1:15 pm
Inlägg: 7
Blev ungefär 5mm, räknade kompressionen till 12:1.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 26, 2019 7:23 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 603
Ort: lycksele
20cc fick jag i toppen ksk filar ut lite mera runt stiftet men blir ändå turbokolvar och bearbeta dom lite för att komma ner under 13-1 i kompa.
Så en hel del extra jobb mot ett sk vanligt topplock för prestandan tror dock fortfarande iden är bra till tex en 2150 om man byter så man kan sänka ventilerna än mera.

Sen blev b20 ventilerna väl korta så det bottnar mot styrningen på avgas just innan 13mm lyft så den tilltänkta 37mm tryckarkammen gick inte i även fjädrarna bottnade just därefter så får bli en vanlig omslipad folkracekam.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010