The skrev:Har du fabrikationsmöjligheter så tillverkar du ju lätt en hållare för en hallgivare och som tigger räcker ju två metallpluppar på vevaxeln remskiva.
Räcker "upplösningen" med bara två läspunkter? Känns som att man skulle behöva mycket mer då man ställer tändningen enstaka grader eller fraktioner.
The skrev:Då kan du styra tändning om du vill, fast det kan ju bara en fördel att anpassa en brytarlös fördelare.
Hur mycket vinner man på det? Tänker att jag ska pressa motorn hyfsat hårt och då kanske orginal inte mäktar med ändå?
The skrev:Beroende på nivån på förkunskaper vad gäller elektronik/förgasare så är ju det ena eller det andra enklare.
Personligen ser jag det som betydlig smidigare med ett sprut istället för att slipa nålar eller byta munstycken
Min "trimm mentor" kan ju förgasare fruktansvärt bra men både han och jag vill ändå lära oss sprut, jag har en hel del elektronik erfarenhet iallafall.
Performance_seeker skrev:Det är ju mycket roligare, och mycket flexiblare, med ett sprut. Men det fordrar visst intresse för det kommer att ta tid att få det att funka perfekt.
Intresse finns samt elektronik kunskap från min sida samt kunskap om vad som behöver justeras och hur från min mentor.
Performance_seeker skrev:Det finns en mycket fin översikt över vad som behövs i dokumentationen för de olika modellerna av MS...
Det hjälper väldigt lite I mitt fall, jag har läst listor med features så många gånger så jag kan dom bättre än mitt namn men varken jag eller min mentor vet vad som "behövs" asså totalt noll koll. Så du får gärna rekommendera vad du skulle köra på en "analog" 4cyl sugmotor. Hur många utgångar eller liknande behöver jag etc. Saknas det information för att rekommendera något så fråga bara.
Performance_seeker skrev:Kört hårt med sprut är min mening!

Blir nog så

Learn by doing. And remember, inside every tool is a hammer