hei
går de å få høyt dreiemoment på lavt turtall på b230 ? skal brukes på offroad bil. topp effekt behøver ikke være over 140 hk
B230 NA
Re: B230 NA
Plana toppen, D eller vx3 kam och de tyngsta svänghjulet du kan hitta borde funka ganska bra
Re: B230 NA
går de å få 240Nm +?
Re: B230 NA
Typ dom två kammarna med sämst vridmoment av alla Volvos kammar.Kirre skrev:Plana toppen, D eller vx3 kam och de tyngsta svänghjulet du kan hitta borde funka ganska bra
Det beror på vad du skall köra med i övrigt, insprut, förgasare? Vilken typ?
Få upp flödet i toppen och sedan en kam med lyft som tar tillvara på det, men med duration som inte blöder tillbaka trycket så kommer du få bra vridmoment.
Sedan behöver du tänka på hur brett register du behöver och om du skall kunna segdra på låga varvtal etc.
Re: B230 NA
Ingen problem, men det er ikke gratis.skeptisk skrev:hei
går de å få høyt dreiemoment på lavt turtall på b230 ? skal brukes på offroad bil. topp effekt behøver ikke være over 140 hk
1. Strokerveiv. Jo större slaglengde jo bedre.
2. Korte råder.
3. Innsugsmanifold med lange rör, se til Mercedes Diesel.
4. Custom kam for 39 mm trykkere. Maksimalt löft, "minimal" durasjon og ca. 107 grader lca.
Re: B230 NA
Vridmoment löser man ju med utväxling
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan