Lockup kopplar ej ur th200R4

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Kalle LKPG
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: lör apr 23, 2011 5:37 pm

Lockup kopplar ej ur th200R4

Inlägg av Kalle LKPG »

Hej!

Jag har skaffat mig ett riktigt slagskepp i form av en Caprice -87 med 305 samt th200R4. Den verkar växla som den ska osv men jag tror inte lockupen kopplar ur allt när jag kör på det inringade D. Lägger bara i inringat D i landsvägsfart men glömde lägga ur den igår när jag skulle tanka och när jag försökte stanna så började bilen hoppa fram likt som när man bromsar utan att koppla.

Tilläggas bör att även farthållaren inte fungerar om det kan höra ihop?

Skall inte lockupen bara läggas i på 4an? Hur styrs det?

Tack på förhand!

MVH
Kalle

EDIT: TH200R4
Senast redigerad av Kalle LKPG den fre okt 03, 2014 1:59 pm, redigerad totalt 2 gång.
Bjorn C
Forumsberoende
Inlägg: 557
Blev medlem: ons aug 08, 2012 11:48 pm

Re: Lockup kopplar ej ur th700

Inlägg av Bjorn C »

lockuppen är en stång som drivs av en selenoid med en tätning på
när ventilen får ström så åker den in och bryter ett flöde så den slirar inte som om man kör utan

ventilen där kan vara paj å halvpaj , jag hade bla en som inte funkade alls men då böt jag till en beggad selenoiden och då la den i lockuppen men den släppte inte lockuppen förens man kikckade ner och 3an åkte i så de blev ett litet obehafligt kliv från 4an plus lockupp till 3 an speciellt när man hade en 6,2 diesel som man inte vill varva så mycket

böt selenoiden till en ny å då la den ur lockuppen bara jag slog av strömbrutaren den var kopplad till och allt fungerade som de skulle så testa byt den bara
Kalle LKPG
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: lör apr 23, 2011 5:37 pm

Re: Lockup kopplar ej ur th700

Inlägg av Kalle LKPG »

Det är visst ingen 700 utan en TH200r4 ser jag nu. Har temporärt kopplat ut kontakten på lådan för att lockup ej skall låsa.

Kan ju vara så att den lossnar med tiden om jag använder den med. (har ej använts på en tid av föregående ägare) Tror det är så att den fastnar på något vis. Står om detta tex här: http://gbodyforum.com/viewtopic.php?f=1 ... C5is2d5Ml8

/Kalle
Skriv svar