Jag tänker inte hänga ut någon. problemet med lådan är att den börjar slira på backen och trean. cheetha manuellt ventilhus med vända lägen.
440in är inte så vass. mer eller mindre original. Lite vassare kam. Så gissningsvis 400hk typ.
Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
- chargerhell
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: sön aug 12, 2012 12:59 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
Mopar or no car!
Allt under 7liter är startmotorer.
Allt under 7liter är startmotorer.
- chargerhell
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: sön aug 12, 2012 12:59 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
Passar den där på 440? eller hur ska den sitta?T-27 skrev:Bästa adaptern om man ska åka GM låda TH 350/400 på en mopar är att använda en sån här kåpa
http://www.summitracing.com/int/parts/j ... /overview/
Finns även till PG http://www.summitracing.com/int/parts/j ... /overview/
Läste inte ordentligt. glöm det
Mopar or no car!
Allt under 7liter är startmotorer.
Allt under 7liter är startmotorer.
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
ahh..jag tro att han som gör alla mina "automat-jobb", kan lösa det åt dig...
jag åker också 440 med sixpack kam, och vassare toppar, och min 727 är original förutom shiftkitt..
pm:a ditt nummer så kan jag försöka hjälpa dig...
jag åker också 440 med sixpack kam, och vassare toppar, och min 727 är original förutom shiftkitt..
pm:a ditt nummer så kan jag försöka hjälpa dig...
Allt under 8", är för litet...
- chargerhell
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 64
- Blev medlem: sön aug 12, 2012 12:59 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
Vad heter han?
Mopar or no car!
Allt under 7liter är startmotorer.
Allt under 7liter är startmotorer.
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
Om den slirar i backen och 3:an så kan det vara "front clutch" som är ditt problem. Antingen utslitna lameller eller för dåligt oljetryck är min gissning.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
en liten bump ,slirar 3an och backen är det främre paketet ,ett vanligt trix om det tidigare suttit shift kit i är att det sitter en redusering i 3ans kanal till paketet för att motverka att 3an går i innan 2an har gått ur ,detta ska inte sitta i om man åker manuellt ventilhuschargerhell skrev:Jag tänker inte hänga ut någon. problemet med lådan är att den börjar slira på backen och trean. cheetha manuellt ventilhus med vända lägen.
440in är inte så vass. mer eller mindre original. Lite vassare kam. Så gissningsvis 400hk typ.
man skall även titta på hur många returfjädrar man har till 3ans kolv ,för lite och man får ett lamellpaket som tjuvdrar när man varvar mycket på 1an ,oljan innanför kolven trycks ut av centrifugalkraften och tjuvdrar paketet ,då får ma slitage och ras på paketet trots att det inte slirar när 3an går i
vet inte vad du har för effekt men som det nämdes tidigare så låter det mer som det är ngt fel eller är för lite lameller ,finns från 3st och upp ,du skall inte ha några problem med 400hk på en rätt byggd 727
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.
Om man skall byta till en annan modell av låda, är risken stor att man får kapa i golvet på mopar bilarna.
Peter Olson