3 ventils toppar för scb
3 ventils toppar för scb
http://www.barrygrant.com/pages/news.as ... s05#mighty
Detta blir något att sätta i den blivande turbopuffran .
Mvh John .
T-mouse forever .
Finns inte att köpa ännu detta är en prototyp Barry Grant kommer att utprova toppen under detta år beräknas finns tillgängliga för försäljning i slutet av 2005 .Skulle nog tro att de kommer att köras hårt i flödesbänken . priset beräknas till ca 3000$ och skall passa rakt av utan några andra modifieringar av motorn.
Mvh john .
Mvh john .
T-mouse forever .
De får flöda som ett vattenfall vad mig beträffar,vad jag SER e ett förbränningsrum som int har en möjlighet att det inte skuggar flamfronten.
Fuelings lösning en ggn i tiden te CBBn vart ju med betoning på just det motsatta,å det såg vi ju hur det gick med det.
Helt plötsligt en topp som gav effekt(inom rimliga nivåer) med MKT god ekonomi å funktion.
Det där..påminner mest om idiotlösningar te förbränningsrum från 80 talet-typ Porsche 931 mfl.
Fuelings lösning en ggn i tiden te CBBn vart ju med betoning på just det motsatta,å det såg vi ju hur det gick med det.
Helt plötsligt en topp som gav effekt(inom rimliga nivåer) med MKT god ekonomi å funktion.
Det där..påminner mest om idiotlösningar te förbränningsrum från 80 talet-typ Porsche 931 mfl.
Du menar BG VAR inte direkt känd för det...
Kan säga såhär...
Nu,i detta ögonblick,ligger tre av deras speed demons i v-stan som inte funkar värt ett skit.
Tro mig.
Jag har mer än hygglig koll på hur fuggar arbetar.(IFR/IAB/AB/PVWR osv osv)
Allihop saknar funktion i tomgång/lågfarts registret oavsett om jag kikar på dem tills ögonen trillar ur.
Tillskrivit BG ett tiotal ggr å påtalat problemet,å märk väl...
Det kostar dem inte ett skit att svara iaf.
Kostnaderna tar de svenska kunderna glatt om deras fuggar bara kommer att funka.
Så långt...inte ett ord på tre månader.
Å..efter att ha stämt av med andra på andra sidan atlanten som arbetar med detta precis som jag...så e de nog inte mkt att tillägga.
BG tillverkar sedan en tid produkter som inte håller måttet.
Case closed.
E väl med BG som me tex NOS efter Dale Vazasnian sålde det till holley...det blir bara skit av alltihop.
Kan säga såhär...
Nu,i detta ögonblick,ligger tre av deras speed demons i v-stan som inte funkar värt ett skit.
Tro mig.
Jag har mer än hygglig koll på hur fuggar arbetar.(IFR/IAB/AB/PVWR osv osv)
Allihop saknar funktion i tomgång/lågfarts registret oavsett om jag kikar på dem tills ögonen trillar ur.
Tillskrivit BG ett tiotal ggr å påtalat problemet,å märk väl...
Det kostar dem inte ett skit att svara iaf.
Kostnaderna tar de svenska kunderna glatt om deras fuggar bara kommer att funka.
Så långt...inte ett ord på tre månader.
Å..efter att ha stämt av med andra på andra sidan atlanten som arbetar med detta precis som jag...så e de nog inte mkt att tillägga.
BG tillverkar sedan en tid produkter som inte håller måttet.
Case closed.
E väl med BG som me tex NOS efter Dale Vazasnian sålde det till holley...det blir bara skit av alltihop.
Bg e väl tyvär som så mycket annat på andra sidan pölen en snygg fasad men tittar man på andra sidan så e det bara soper har väl ingen egen erfarehet men vet av andra bla han som jag hjälpte å bygga 35a forden som var me i weels den var typiskt usa byggd fin på ut sidan men förjävlig på under sidan
AFFE
AFFE
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det måste man säga, sen varför ha stiftet ut i kanten istället för i mitten? sen tror jag inte dom flödar som dessa TEA portade brodix cheva SB toppar, 400cfm in 300cfm ut2.3-16 skrev:De var nog ett av de mer korkade förbränningsrum jag sett...
http://www.totalengineairflow.com/produ ... rodbd2000/
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Kanske det,å jag håller med i grad.
Finishen på BG bitarna e god.
Problemet kvarstår,å vad vidare e så bokstavligt bygger jag förgasare för de hugade än idag.
En fugge som BG arbetar som många andra efter Solex princip.
E liksom inget märkvärdigt.
Å..som jag påpekar...då den e byggd somen Holley,så väck mig tre på morgonen så skall jag klara att ge vettiga rekomendationer eller riva skrotet i letan på fel.
Å..precis som jag säger har jag sprungit på ett flertal av BGs enklare modeller som helt enkelt inte arbetar som de skall.
Lösbart?
Naturligtvis.
Saken e att de nog i min mening skall kunna begäras funka när man lyfter dem ur lådan,å det e inte ngt bara jag påstår att de inte gör...
Finishen på BG bitarna e god.
Problemet kvarstår,å vad vidare e så bokstavligt bygger jag förgasare för de hugade än idag.
En fugge som BG arbetar som många andra efter Solex princip.
E liksom inget märkvärdigt.
Å..som jag påpekar...då den e byggd somen Holley,så väck mig tre på morgonen så skall jag klara att ge vettiga rekomendationer eller riva skrotet i letan på fel.
Å..precis som jag säger har jag sprungit på ett flertal av BGs enklare modeller som helt enkelt inte arbetar som de skall.
Lösbart?
Naturligtvis.
Saken e att de nog i min mening skall kunna begäras funka när man lyfter dem ur lådan,å det e inte ngt bara jag påstår att de inte gör...
Huruvida kvaliten på BG produkter är bra eller inte har jag inga erfarenheter av , Men ny teknik är alltid intressant vad fuggar gäller hör väl det till stenåldern vad nu dessa har med denna toppen att göra . Att stiften sitter i sidan av förbrännings rummet är kanske inte en optimal lösning men detta har nog med att toppen skall vara bolt on på en sbc ( tror cheva small block kom 55 eller nåt ?) och det är nog mest en utrymmes fråga ,huruvida toppen fungerar bra eller ej kan de lärde tvista om tills den är färdig , då den på bilden knappast är en färdig produkt . Personligen tror jag största fördelen är det som de framhäver ,med lite lägre lyft kortare öppnings tider etc men med bra flöde , vad vet man utan färdigprovad produkt .
Utan nya teknik innovationer skulle vi bo grottorna forfarande ,sen kan man alltid göra saker bättre felet här är nog mest en gammal tekniklösning i grunden som hänger med sedan 50 talet man skall väl betänka att 350 blocket är tillverkat i mer än 100 M ex sen finns det nog en hel del motorer som är bättre från grunden om man skall vara krass .Vad motor val gäller brukar det mest vara en fråga om hur fet plånboken är tror nog att GM prylar hör till det billigaste prylarna i hästar per kr räknat.
Att dömma hunden efter håren är i alla fall inte min melodi .
Hälsningar John .
Bif det svar jag fick från Barry Grant
We are going to be offering 3-Valve replacement heads for standard Gen 1
Chevrolet SBC engines. We're in the testing stages on these heads right
now, and are planning on having these released to the public late 2005.
Once we get closer to release we'll have more specific information
available. The target price range will be about $3000 retail for the heads
ready to bolt on, with valve, rockers, springs, and valve covers.
Thank you
Technical Support
Barry Grant, Inc.
BG Fuel systems, Demon Carburetion, Nitrous Works, Rush Performance Filters
1450 McDonald Road
Dahlonega, GA 30533
Phone (706) 864-8544
Fax (706) 864-2206
Utan nya teknik innovationer skulle vi bo grottorna forfarande ,sen kan man alltid göra saker bättre felet här är nog mest en gammal tekniklösning i grunden som hänger med sedan 50 talet man skall väl betänka att 350 blocket är tillverkat i mer än 100 M ex sen finns det nog en hel del motorer som är bättre från grunden om man skall vara krass .Vad motor val gäller brukar det mest vara en fråga om hur fet plånboken är tror nog att GM prylar hör till det billigaste prylarna i hästar per kr räknat.
Att dömma hunden efter håren är i alla fall inte min melodi .
Hälsningar John .
Bif det svar jag fick från Barry Grant
We are going to be offering 3-Valve replacement heads for standard Gen 1
Chevrolet SBC engines. We're in the testing stages on these heads right
now, and are planning on having these released to the public late 2005.
Once we get closer to release we'll have more specific information
available. The target price range will be about $3000 retail for the heads
ready to bolt on, with valve, rockers, springs, and valve covers.
Thank you
Technical Support
Barry Grant, Inc.
BG Fuel systems, Demon Carburetion, Nitrous Works, Rush Performance Filters
1450 McDonald Road
Dahlonega, GA 30533
Phone (706) 864-8544
Fax (706) 864-2206
T-mouse forever .
Här kommer mer godis för den som har stålars.
http://www.araoengineering.com/Chevy/chevysmb.htm
Mvh John.
http://www.araoengineering.com/Chevy/chevysmb.htm
Mvh John.
T-mouse forever .
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
440cfm in 335ut synd att de kostade 10000$joppe-z28 skrev:Här kommer mer godis för den som har stålars.
http://www.araoengineering.com/Chevy/chevysmb.htm
Mvh John.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/