Fan vad snygg den är!! Jag kommer ihåg när Ronnie gjorde ett brutalt hjullyft med den på Kjula-rakan,under Eskilstuna Open! Det var nån gång i början av 90-talet.Nåt gick sönder i landningen,blev lite oljespill,så dom fick flytta fram starten och köra 201 m istället,och sen gick "Tok-Åke" och vann hela racet,om jag minns rätt så slog han Bröderna Gunnarson i finalen! Dom hade en jävligt frän Camaro,med en riktigt vass smallblock och manuell låda! Det var tider det....Mats A skrev:Det går bra att fara och fika med bilen också
Camaro-67
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 12
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 2:46 pm
- Ort: Flen
Nu har det hänt lite med Camaron. Eftersom det snart kommer en ändring på burkrav så har vi uppdaterat med STOR hjälp av Jens Eklund i http://www.eklundracing.se/. Han har införskaffat rörbock och slipmaskin för at notcha rören för perfekt passform.
"Hur mycket av det gamla ska vi spara"
Då var det bestämt hur mycket som ska bort och stora tigersågen kommer fram, det såg ut som att skära i smör.
Och ut komme det som skulle föreställa funnycar bur
Det var inte direkt välsvetsat det som satt där.
Då var den nya buren påbörjad.
Röret i framkant av buren är ett konstverk med många bockar och väldigt svår att få bra passform på men efter mycket funderande, mätande och räknande så satt den som en smäck.
Det tar sej.
Det färdiga resultatet. Bara helsvetsning kvar.
Blev ett mysigt förarkontor
"Hur mycket av det gamla ska vi spara"
Då var det bestämt hur mycket som ska bort och stora tigersågen kommer fram, det såg ut som att skära i smör.
Och ut komme det som skulle föreställa funnycar bur
Det var inte direkt välsvetsat det som satt där.
Då var den nya buren påbörjad.
Röret i framkant av buren är ett konstverk med många bockar och väldigt svår att få bra passform på men efter mycket funderande, mätande och räknande så satt den som en smäck.
Det tar sej.
Det färdiga resultatet. Bara helsvetsning kvar.
Blev ett mysigt förarkontor
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
Om jag är rätt informerad så diskuteras det inom bilsportsförbundet att det ska gälla samma regler som i USA alltså 7.50 enligt "gamla" reglerna blir 8.50 och SFI tror det heter 25:4 (rörchassie) 25:5 för bakrams bilar för att få åka 7.50, ska lacka upp bilen invändigt så det är lika bra att ligga steget före.
Fredrik
Fredrik
Senast redigerad av Chev 555 den mån nov 02, 2009 10:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Camaro-67 7.83s 284km/h
ok, jag har hört nått liknande..
Men det jag hörde var att dagens 7,50 bilar med balk i botten ska bli 8,50 medans rörchassie bilarna ska få fortsätta som 7,50.
Men det är bara vad jag hört.. kan ju vara skitsnack rakt igenom.
Men skulle det bli ändring även för rörchassie bilarna hoppas jag det går någorlunda enkelt att få den godkännd ner till 7,50 igen..
Aja. Den dagen den sorgen.
MVH// Blom
Men det jag hörde var att dagens 7,50 bilar med balk i botten ska bli 8,50 medans rörchassie bilarna ska få fortsätta som 7,50.
Men det är bara vad jag hört.. kan ju vara skitsnack rakt igenom.
Men skulle det bli ändring även för rörchassie bilarna hoppas jag det går någorlunda enkelt att få den godkännd ner till 7,50 igen..
Aja. Den dagen den sorgen.
MVH// Blom
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
- Ort: nyköping
Vill inte märka ord, men du menar väl balkchassi(du har skrivit bakrams bilar)
För som ja har förstått så gäller det lite ändringar endast för bilar som har balkchassi.. inte rena "rörchassin" ? Om jag har fattat allt rätt så är det funnycase och även några kryssrör som ska dit i under golvet. Nån som vet? är väldigt intresserad av att veta detta, har letat själv men har inte hittat nått konkret! är det äns bestämt??
hoppas ja inte pajar din tråd nova70.
Mvh Tim
För som ja har förstått så gäller det lite ändringar endast för bilar som har balkchassi.. inte rena "rörchassin" ? Om jag har fattat allt rätt så är det funnycase och även några kryssrör som ska dit i under golvet. Nån som vet? är väldigt intresserad av att veta detta, har letat själv men har inte hittat nått konkret! är det äns bestämt??
hoppas ja inte pajar din tråd nova70.
Mvh Tim
Det är lugnt Tim.
Med tanke på hur dåligt gjort det var plus att bilen är byggd -91 och har blivit ombyggd efter det så var det rätt att göra en uppdatering för säkerheten för föraren är nog inget att pruta på och som Fredrik sa så ska vi lacka om den invändigt och montera nytt innertak så var det lika bra att göra uppdateringen nu:
Med tanke på hur dåligt gjort det var plus att bilen är byggd -91 och har blivit ombyggd efter det så var det rätt att göra en uppdatering för säkerheten för föraren är nog inget att pruta på och som Fredrik sa så ska vi lacka om den invändigt och montera nytt innertak så var det lika bra att göra uppdateringen nu:
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
Chev 555 skrev:Om jag är rätt informerad så diskuteras det inom bilsportsförbundet att det ska gälla samma regler som i USA alltså 7.50 enligt "gamla" reglerna blir 8.50 och SFI tror det heter 25:4 (rörchassie) 25:5 för bakrams bilar för att få åka 7.50, ska lacka upp bilen invändigt så det är lika bra att ligga steget före.
Fredrik
Ahh, nu är jag med..
Det stod 25.2 förut men nu står det 25.4
Blev lite snurrigt i huvet där ett tag
(för visst har du ändrat från 25.2 till 25.4 i texten eller har jag läst fel hela tiden?)
MVH// Blom
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur gick det i helgen i sunsvall?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Vi körde bara en repa, mest för att försöka se var vi har bilen. Vädret var inte speciellt roligt. På söndag morgon var det +5.8* och inte nå varmare i banan. Det strulade med purgen till gasen så det tog en bit innan gasen började verka men med 1.36 på 60 foten (borde komma ner till 1.20) och 8.42 och 272 i slutfart känner vi oss ganska nöjda och det börjar kännas som om vi håller på att hitta rätt. Vi åker till Orsa i helgen och hoppas på att få många repor för att få en bra känsla för bilen (gäller förare och mek) Bilen går som tåget.
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ok kul att höra att det går åt rätt håll.
har ni skaffat nån data loggning eller sånt än?
har ni skaffat nån data loggning eller sånt än?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Den rör ju på sig i Orsa minsann...
Men det är en liten bit kvar till att lågsniffa 7.60-tider hela dagen, som kvaltoppen gör.
Men det är en liten bit kvar till att lågsniffa 7.60-tider hela dagen, som kvaltoppen gör.
Kod: Markera allt
Pos TvlNR Namn Reaktion 60-fot Hast201 Tid201 Hastighet Sluttid Diff
10 602 Fredrik Sandberg 0,1346 1,2444 214,93 5,2818 264,92 8,2482 +0,5907