Allt inom Usa bilar samt hot rods
Flyer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74 Blev medlem: sön sep 12, 2004 12:37 am
Ort: Oxelösund
Inlägg
av Flyer » lör jul 02, 2005 6:44 pm
har en Monte Carlo -75 md en 350 tpi motor (årsm. 80-tal) som är konverterad till förgasare. Ena topplockspackningen har gått på den
så jag undrar om någon härhar ltie siffror i huvudet. Vill bla veta hur mycket toppen ska dras åt i Nm.
Volvo 855 turbo -94 [300 hk/502NM]
Volvo 343 DL -86
Grinder
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29 Blev medlem: tis maj 24, 2005 2:19 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av Grinder » sön jul 03, 2005 2:00 pm
65 ft.lbs , jag tror det är 88 nm
Flyer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74 Blev medlem: sön sep 12, 2004 12:37 am
Ort: Oxelösund
Inlägg
av Flyer » sön jul 03, 2005 6:09 pm
Grinder skrev: 65 ft.lbs , jag tror det är 88 nm
Låter lite väl lite tycker jag. En person på ett annat foru drog åt sina toppar med 110-120 Nm på sin cheva van.
Volvo 855 turbo -94 [300 hk/502NM]
Volvo 343 DL -86
Grinder
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29 Blev medlem: tis maj 24, 2005 2:19 pm
Ort: Umeå
Inlägg
av Grinder » sön jul 03, 2005 7:28 pm
65-ft.lbs är det moment man drar åt på en vanlig sbc , har svårt å tro att det skulle va så mycke mer bara för att det är en tbi motor.
Men det kan ju va så att jag har räknat fel mellan ft.lbs och nm.
Qzmo
För mycket laddtryck
Inlägg: 106 Blev medlem: sön okt 24, 2004 11:41 am
Ort: Umeå
Inlägg
av Qzmo » sön jul 03, 2005 8:11 pm
Det stämmer Grinder att 65 ft-lb är 88nm, mer exakt 88.128167nm. Nå mycket mer än så tror jag inte man ska dra.....
Flyer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74 Blev medlem: sön sep 12, 2004 12:37 am
Ort: Oxelösund
Inlägg
av Flyer » sön jul 03, 2005 9:17 pm
Qzmo skrev: Det stämmer Grinder att 65 ft-lb är 88nm, mer exakt 88.128167nm. Nå mycket mer än så tror jag inte man ska dra.....
Låter kanon. Då ska jag åka o köpa en momentnyckel imorgon och sedan påbörja demonteringen..
Volvo 855 turbo -94 [300 hk/502NM]
Volvo 343 DL -86