Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Allt inom Usa bilar samt hot rods
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Inlägg av David Herbertsson »

Du kan nog varva 7000 utan bekymmer, men som tur är finns det ju växellådor :hihi:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Inlägg av Sten »

Ok,för den delen så tror jag en sådan här motor inte "behöver" varv utan den bli nog riktigt stark tidigt.

Kör lite drifting för skoj skull och då blir det höga varv ibland för att "hålla" kvar sladden,men man får väl sätta varvstopp vid typ 6500rpm då så är man kanske på den säkra sidan?!

Hur är förgasar V8or att sladda med,brukar det vara problem med bludder vid snabba kursändringar?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Inlägg av hauge »

hoppsan... sade ju att jag inte var kunnig om 305:or :doh:
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Inlägg av Sten »

Nu börjar detta bli aktuellt igen....
Kan man sätta dit förgasare på en TPI motor och klara besiktningen,är väl co 3,5 före 89 va?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Inlägg av hauge »

njae... från o med -76 är det avgasrening som gäller. -89 är katalysatorkrav

En tbi/tpi-motor funkar utmärkt med gasare .. om det är besiktningsmöjligt är en annan fråga

vad har du för årsmodell ???

Förgasare o snabba kurvor/häftig accelleration kan ge lite praktiska problem med flottörsnivån som påverkar bränsleblandningen. Finns lite trix för att minska problemen. Men är det för att hålla på o sladda så ser jag inga problem.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.

Inlägg av Sten »

Det är en -87 som jag funderade lite på,men jag vet ej riktigt.

Var ifall man skulle bygga nå "snik" turbosystem så tänkte jag ha förgasare,eller också om man bygger en 383 eller nått liknande å kör sugmotor.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Skriv svar