V8 i Duett-rod

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Hum man får försöka forska i de :wink:
Ja e int bitter!!
volyota
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: tor jun 24, 2010 7:10 pm
Ort: avesta
Kontakt:

Inlägg av volyota »

besiktning varannat år då kan man skruva lite före varje bes(motorbyte)
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ja men risken är ju ganska stor att dom hör de sitter en V8 iställe för en B20i :P

Sen blir de ju mycke skruvande annan låda kardan motorfästen osv osv...
Ja e int bitter!!
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re:

Inlägg av Sten »

therealpinto skrev:Byter man kaross på en rambyggd bil så får man inte ändra så mycket på drivlinan innan det klassas som amatörbyggt fordon.

Byte från B18 till B20, lite tillbakaflyttad motor, kanske skivor fram är ungefär vad som brukar tillåtas. Byter man mer anser Transportstyrelsen att det blir för lite kvar av ursprungsfordonet.

/Gustaf

Skulle man kunna få en duett med t23-t27 kaross godkänd med B21/B23 och tillhörande växellåda?

Hur mycket får man flytta motorn bakåt,4dm?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: V8 i Duett-rod

Inlägg av therealpinto »

Svårt att säga...kanske B21 med förgasare men ska man gå på vad som skrivits tidigare så är egentligen även det för stor ändring för att det ska stanna som ombyggt fordon.

Det finns ingen fast gräns för hur mycket motorn får flyttas men om man behöver ändra i ramen börjar det nog vara för mycket flyttat.

De här reglerna kommer ju från gamla Vägverket och SFRO kan nog tycka att man kunde tillåta mer ändringar och ändå hålla sig inom ombyggt fordon. Men vi har kanske lite olika syn på det...

Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Skriv svar