Uppgradera toppar "ATTENZION"

Allt inom Usa bilar samt hot rods
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av hauge »

inte "raised runners" på topparna då ?.

En del toppar har insugskanalerna lite högre upp... ett smidigt sätt att kunna få bättre flöde utan att lägga en massa tid på att utveckla kanalerna. Man skall då ha insug avpassade för förhöjda kanaler.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende
Inlägg: 501
Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Ort: Finland

Re: Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av Moparboy440 »

Du behöver troligtvis ett vortec insug. http://www.summitracing.com/parts/SUM-226018/" onclick="window.open(this.href);return false;
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av Rohden »

En bild säger mer
Bild
Insuget "bottnade" och knäckte ett fäst öra, kanske funkar ändå men jävligt tråkigt
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av Thunderbo1t »

Är det Procomp 210cc eller 190cc toppar? 210cc sägs kräva lite annorlunda insug har jag för mig?
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av hauge »

vortech har förhöjda kanaler ja, men också ett annat bultmönster och annan vinkel på topplocksbultarna.. edit: insugsbultarna menar jag
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av hauge »

kollade runt lite o procomp verkar vara lite speciella... de har raised runners och är dessutom lite högre.

En lösning nån hade som funkade var just tjockare insugspackningar... felpro nånting.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av Rohden »

Har beställt 3mm packningar från Hansen, synd att jag sabbade mitt insug. Det får bli vinter jobb och svetsa
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av Rohden »

Nu har den startat iaf men ungefär hälften av lyftarna hade fastnat i övre läget så när man justerade vipporna öppnade ventilerna, justerade vipporna löst och varm körde och då släppte dom men nu är dom inte tysta när man justerar dom riktigt. Är dom skrot?
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Uppgradera toppar "ATTENZION"

Inlägg av hauge »

pröva att dra dem 1/4-1/2 varv till. Det är inte kritiskt på nått vis.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Skriv svar