budget airride?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

budget airride?

Inlägg av Jimmy »

Har kollat på hydrauler och airride till min gamla impala 64, priserna hamnar runt 15K och uppåt! :shock: Frågan är om man kan bygga budget? Luftkuddar har jag fått tag i billigt 2500LB och 2600LB men 1/2 anslutningar! min fråga är om jag kan göra en snik? dvs montera kuddarna sen dra slangar till front respektive bak med en mätare samnt nån ventil så jag enbart kan höjja och sänka bilen med min verkstadskompressor?, dvs är det pålitligt om man pressar alla anslutningar till slangar o.s.v så inte bilen sjunker i backen när man ska 50mil hemifrån :hihi: Nån som byggt egna fästen o.s.v till en sånhär bil? stötdämparna fram får man flytta på samnt ta bort fjädrar o.s.v är jag med på!

Sen är frågan om man nu skulle vidare utveckla bygget lite och sätta i en tank som man kunde fylla med luft så man kan höja om man kommer till nått elakt väggupp på resans gång :hihi: alla ideer och erfarenheter är välkomna!
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: budget airride?

Inlägg av Steve »

Har läst om dom som använt hyttdämpare till lastbilar samt använt ac-kompressor som pump, så nog finns det lösningar om man vill
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: budget airride?

Inlägg av caterpillar »

http://www.airide.com.au/index.php/cPat ... dc07d3b124" onclick="window.open(this.href);return false; blir dom så dyre da??
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: budget airride?

Inlägg av Jimmy »

Ja det kitet var ju ännu dyrare, jag har kollat på airbagit.com :(
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck
Inlägg: 221
Blev medlem: fre aug 22, 2008 11:10 am

Re: budget airride?

Inlägg av Lepsyl »

Här kan du läsa lite om hur jag gjorde: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=42901

Jag köpte bara ett standard kitt sen byggde jag alla fästen själv. har för mig jag betala någonstans 8tusen till en kille som tog hem privat.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: budget airride?

Inlägg av Steve »

http://nailheads.nu/forum/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Jimmy
Forumsberoende
Inlägg: 560
Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: budget airride?

Inlägg av Jimmy »

Har nu forskat i ämnet och blir nog att jag snider till fästena själv! någon som vet vad för tum det är på dom snedkapade rören till övre fästena?

har läst mycket på gotrading och jag väljer nog 3/8" rekkommenderas av dom men jag vill bara kunna höja/sänka fram och bak då behöver jag bara 4st ventiler? Sen är frågan kommer bilen skjuta upp i höjd direkt när jag trycker på knappen till ventilen som släpper in luften i bälgarna? går det sänka snabbheten på när luften går in i bälgen på något sätt? ska cruisa i bilen, inte köra runt å göra drive byes :lol:

ska man välja 2500lb kuddar fram och 2600lb bak på en fullsize?
Skriv svar