Jag behöver ett nytt 340 block till våran Duster-70
Någon som har ett över ?
//Patrik
Mopar 340 block
Re: Mopar 340 block
Enklere å finne ei 360 blokk og bore .040" ...? 340 blokker er ikke lette å finne i forhold til 360.
Re: Mopar 340 block
360 blocket kräver även en annan vevaxel ,damper,flexplatta/converter och tråg. det är det jag kommer på på rak arm.
340block dyker upp lite då och då men det krävs tålamod.
mopar performance producerar 340 restoblock finns två gjutningar vad jag minns,skillnaden är kapacitet för borrning då en av varianterna är siamesgjutet kostar en rätt bra slant men är ohygligt stadigt.lika bombsäkert som ett R3block fast utan dom extra topplocksbulthålen som ett R3 block har.
340block dyker upp lite då och då men det krävs tålamod.
mopar performance producerar 340 restoblock finns två gjutningar vad jag minns,skillnaden är kapacitet för borrning då en av varianterna är siamesgjutet kostar en rätt bra slant men är ohygligt stadigt.lika bombsäkert som ett R3block fast utan dom extra topplocksbulthålen som ett R3 block har.
rock on
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 14
- Blev medlem: tor mar 08, 2012 6:15 pm
- Ort: brottby
Re: Mopar 340 block
borde gå att borra en frisk 318 håller nog lika bra som 340 o är billigare
Re: Mopar 340 block
borra en 318 från 3.91" till 4.04" eller 4.07" (med andra ord minst .13 alternativt .16 överdimension) som är en vanlig överdimension på 340 känns mycket tveksamt ur en hållbarhetssynpunkt. möjligtivs med nya foder. förövrigt är ramlagerlägena och dess överfall klenare på 318 enligt diverse obekräftade uppgifter.
rock on