uppdatering aav cheva 305a -83

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Toddyan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 78
Blev medlem: tis mar 04, 2008 6:57 pm

uppdatering aav cheva 305a -83

Inlägg av Toddyan »

hejsan vad tror ni om detta recept

COMP cams CHEVY SBC 268 XTREME ENERGY CAM & LIFTERS
Advertised Duration
268 int./280 exh.
Advertised Exhaust Duration
280
Advertised Intake Duration
268
Basic Operating RPM Range
1,800-5,800
Cam Style
Hydraulic flat tappet
Computer-Controlled Compatible
Yes
Duration at 050 inch Lift
224 int./230 exh.
Exhaust Duration at 050 inch Lift
230
Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio
0.480 in.
Grind Number
CS XE268H-14
Intake Duration at 050 inch Lift
224
Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio
0.479 in.
Lobe Separation (degrees)
114
Quantity
Sold individually.
Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio
0.479 int./0.480 exh.
Valve Springs Required
Yes

orginal block samt orginal toppar
msd ignition
140gph fuel pump
Comp Cams Magnum Rockers W/ Pushrods Sbc 1412-16
SBC Conical Valve Spring Kit Comp Cams 982-kit
TRUE ROLLER TIMING SET SBC CHEVY 350 327 400 9-1100SP
headers
3tums avgassystem
750cfm förgasare
edelbrock performance intake 2101

nån som har en uppfattning om effekten 300?
åsikter mottages ;)
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: uppdatering aav cheva 305a -83

Inlägg av David Herbertsson »

Jag har en 305 i min Camaro, ska dock åka med turbo. Orginal topparna har flöde så det räcker till ca. 320 hk om man räknar bort lite flödesförluster genom insug och förgasare vid 0,479 lyft. Kanske lite mindre. Gör du en likadan amatör portning som jag har gjort på mina toppar+ ett bra sätesjobb så räcker flödet till ca. 380 hk på samma lyft. Kompressionsförhållandet i 305:orna är lågt. Ca. 8,2:1 har jag för mig. Plana topparna 1 mm är nog att rekomendera. En 750 är för stort på den motorn, satsa på en 650 istället. Insuget verkar bra för din motor. Rent generella råd med kamaxeln så kan man väl säga: håll nere durationen och försök att ha lite överlapp med tanke på den låga kompressionen. Svårt att ge nått val på kam då jag inte vet vad du har för drivlina.

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Skriv svar