grenrörs flänsar cheva BB

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av Wallisson »

Finns de någon här som har en (cad)ritning på grenrörsflänsar till 454??
mvh
Matte
Wallisson
0708968206
bowtie
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: tis sep 27, 2011 3:41 pm

Re: grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av bowtie »

Hur snabbt behöver du? Jag har en kompis som skall skära ut till mig och jag har en rejäl 10mm plåt som han skall skära i. Jag kan försöka ordna fien till dig eller alternativt om du är intresserad kan jag be honom skära två till i min plåt. vet ej vad det kommer att kosta ännu men kompisen tar inget, däremot kommer hans firma att vilja ha en slant för "lånande av maskin" eller vad det kan tänkas heta...

Detta kommer att hända inom en månad kanske....


MVH Bowtie
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Re: grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av Wallisson »

Hej
Nja de e ingen jätte panik.... Har en bekant
Som vattenskär gratis... Men blir de
bra pris kan de vara intressant.... Tänkte
Åxå använda 10mm
Mvh
Matte
Wallisson
0708968206
wedin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:24 pm

Re: grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av wedin »

Hur snabbt kan du få fram dom? Jag skulle också behöva. Eller du kanske vill dela med dig av cad-filen?
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Inlägg: 383
Blev medlem: sön nov 09, 2003 10:53 am
Ort: Lenhovda/ Småland
Kontakt:

Re: grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av Wallisson »

Ja cad filen vore nice?
Wallisson
0708968206
bowtie
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: tis sep 27, 2011 3:41 pm

Re: grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av bowtie »

Morsan lämnade in så jag har haft några stimmiga veckor... However, Killen som skall skära till mig fotograferar av en packning eller en mall av kartong med tydliga kontraster mellan svart och vitt. Därefter kör han kortet i ett program av något slag och kan sedan köra vidare till maskinen som skär i min plåt med hög precision. Detta är säkert vardag för många av er men jag vet inte riktigt om filen blir en Cad fil som ni frågar efter. Jag skall försöka ta tag i detta igen och jag kommer definitivt att få filen om jag frågar efter den och jag delar med glädje med mig, men frågan är om ni har nytta av den (dvs kommer den att bli i ett format så ni kan använda den..?). När det ändå skall skäras ut så gör jag några uppsättningar om någon behöver.

Om det är någon som läser här och vet hur flänsens hål skall utformas på optimalt sätt så skriv gärna. Min tanke är att välja en passande dimension rör och få flänsen skuren så jag kan sticka in röret och helsvetsa från topp sidan av flänsen.

Hur stort rör skall väljas i förhållande till toppens avgasport? är större alltid bättre? eller större = senare ladd? Gör det någon skillnad alls? Jag skall prova att köra dubbelturbo på en av mina 454or och den som skall få smaka övertryck är en std truck motor från 1980. Skall såklart uppdatera bottendelen med seriösa delar men resten blir hawaii hembygge....
Min dragbil till räserbilen är lite trött i dagsläget så till nästa säsong behövs mera fjong vid omkörningar...

Jag återkommer om någon eller några veckor då detta tagit fart igen.
mvh

Bowtie
bowtie
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: tis sep 27, 2011 3:41 pm

Re: grenrörs flänsar cheva BB

Inlägg av bowtie »

Nu har det gått några veckor... eller månader rättare sagt. hehe Detta projektet har varit på "vänt" en längre tid... Hursomhelst fick jag mina utskurna flänsar igår.

Porthålen är gjorda rektangulärt så att jag kan klämma ihopa 61mm handelsrör och sticka in i flänsen.

Två av bulthålen måste filas något och beroende på topplocksbult kan flänsen behöva filas något i nederkant, annars tycker jag att det blev skitbra.

Vill någon ha filen enligt ovan så kan jag fixa det!

mvh Bowtie
Skriv svar