Camaro -67 i Pro Touring stil

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Jolla_r
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: ons maj 25, 2011 9:58 pm

Camaro -67 i Pro Touring stil

Inlägg av Jolla_r »

Då var det väl dax för en tråd om bilen jag håller på med :)
Köpte mig en Camaro -67:a i höstas efter jag sålt min bruksbil å skulle ha en annan "bruksbil" så blev inte fallet utan pengarna fick gå till denna ist. (Så nu får man åka vinterbil volvo 740 året runt)

Camaron var i hyffsat skick men nybesiktad. Men finns ju alltid saker man vill ändra på :)
Motorn en vanlig 350 med okänd trimkam å weiand insug å en Holley på det. Vanlig 350 låda efter det.
Camaron hade tydligen varit total rensad å renoverad för kanske typ 15-17 år sen, så den var lackad precis överallt å golv å allt va i bra skick men då bilen e gul å jag inte tyckte det var så hett med gult golv under så målades detta svart.
Hade även varit manuell från början å även haft en bigblock ett tag mellan rambenen.

Den blev stående först ett par månader då jag rasade motor på lekbilen (242:a med femma)
Blev sedan ett ryck å började grejja med den det första som jag hade bestämt mig för va å byta bakaxel då det satt en Chrysler 8 3/4 på den. Så hittade en orginal 10bult som hängdes dit ist.

Bild

Satt ett dåligt avgassystem som slog i golvet här å där ihop med vanliga gjutgärns grenrör så handlade ett par headers å byggde om avgassystemet med nya upphängningar.

Bild

Då jag ville ha lite Pro Touring stil på det så köptes det sänkblock och droppspindlar

Bild

Nya fälgar inhandlades med :)

Bild

Har även haft ur inredningen å kollat att den var frisk under mattor å se med samt att även detta målades svart.
Fick även snygga till hatthyllan lite

Det sista som hänt är att en ny huv kommit på plats då den gamla var uppsågad sen tiden med bigblocken.

Bild

Så ska försöka uppdatera lite under tiden det händer nått.
Daniel J #43
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm

Re: Camaro -67 i Pro Touring stil

Inlägg av Daniel J #43 »

Ser riktigt fin ut. Tycker fälgarna passar perfekt.
J_Gustavsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: tis okt 30, 2012 7:33 pm

Re: Camaro -67 i Pro Touring stil

Inlägg av J_Gustavsson »

Nu får du allt uppdatera lite ;)
Jolla_r
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: ons maj 25, 2011 9:58 pm

Re: Camaro -67 i Pro Touring stil

Inlägg av Jolla_r »

haha japp jocke borde jag ju göra hah :)
Jolla_r
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: ons maj 25, 2011 9:58 pm

Re: Camaro -67 i Pro Touring stil

Inlägg av Jolla_r »

Inte hänt så mkt här måste ta en uppdate snart :P
Men tänkte kolla om nån vet om var man kan få tag på ett däck Fullway hp168 i dimensionen 225/35-19?? Försökt med flera däck firmor utan framgång :/
Skriv svar