Fräsarn....tack för info.
Otroligt arbete med Corvetten,gillar insuget skarpt. Handtagen du har fräst är verkligen snygga, tycker också det är snyggt med frässpåren. Hur blev ventilkåporna ?
Du har ju åkt bra tider med Vetten, låter lovande för egen del med kanske. Kommer vi överrens så handlar jag kompressorn i veckan så då kan man leta kamaxel på allvar. Hittade en Crower kam som kan vara intressant, kommer inte ihåg värdena riktigt.
Dubbelturbo till Cheva
- PeterAnerland
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: sön dec 18, 2011 6:16 pm
- Ort: Grimslöv.Sydvästra Småland
- Kontakt:
- PeterAnerland
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: sön dec 18, 2011 6:16 pm
- Ort: Grimslöv.Sydvästra Småland
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 437
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:23 pm
- Ort: Dalsjofors Sweden
Re: Dubbelturbo till Cheva
grattis ......då är du i överladdningsträsket :0)
Torbjörn Andersson
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- Funderar man på att svänga går det för sakta
- PeterAnerland
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: sön dec 18, 2011 6:16 pm
- Ort: Grimslöv.Sydvästra Småland
- Kontakt:
Re: Dubbelturbo till Cheva
Tackar. Japp....äntligen kom man dit, ska bli mkt intressant
- PeterAnerland
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: sön dec 18, 2011 6:16 pm
- Ort: Grimslöv.Sydvästra Småland
- Kontakt:
Re: Dubbelturbo till Cheva
Har köpt in Wiseco lustgas-& kompressorkolvar som ger ca. 8,5:1 med 64cc förbränningsrum. Har lustgasen till salu men inte fått något napp på den ännu. Blir det inte sålt så får man väl installera det också på ett separat bränslesystem