Sugtrim ls1
Sugtrim ls1
Hej, tänkte höra om det är någon som har tips på vad man behöver göra för att plocka ur ca 400-450 hästar ur en ls1
Re: Sugtrim ls1
Gärna förslag på kam, bredd och längd på grenrör m.m
Re: Sugtrim ls1
vad för bil sitter den i? vad ska den användas till/önskad karaktär? hur mycket får det kosta? och vad är det som finns idag?
450 ur en ls1 borde inte vara jätteproblem.
typ:
http://www.compperformancegroupstores.c ... N3CAMSLSR1
och nåt lämpligt från: http://www.americanracingheaders.com/ beroende på vilket som passar bilen bäst. Eller nå andra bra LT-hedders
har du av topparna kan man ju passa på att porta dom och orginalinsuget, hittar du ett billigt LS6 insug eller så är de bra med
450 ur en ls1 borde inte vara jätteproblem.
typ:
http://www.compperformancegroupstores.c ... N3CAMSLSR1
och nåt lämpligt från: http://www.americanracingheaders.com/ beroende på vilket som passar bilen bäst. Eller nå andra bra LT-hedders
har du av topparna kan man ju passa på att porta dom och orginalinsuget, hittar du ett billigt LS6 insug eller så är de bra med
/ Johannes Carlsson
Re: Sugtrim ls1
ganska intressant artikel:
http://www.superchevy.com/technical/eng ... nce_parts/
http://www.superchevy.com/technical/eng ... nce_parts/
/ Johannes Carlsson
Re: Sugtrim ls1
Motorn sitter i en pontiac catalinan safari 64 men motorn är från en Camaro ss:)
Senast redigerad av heffen den lör jan 19, 2013 11:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Sugtrim ls1
Tänkt att det ska bli en rolig gat bil men de kan va bra om det går att cruisa lite med den å
Re: Sugtrim ls1
Läste artikeln å det verkar ju inte helt omöjligt att nå det målet
Re: Sugtrim ls1
Passar spjällhuset från ls1 på ls2 insuget? Ska man köra med långa eller korta headers?
Re: Sugtrim ls1
långa headers! typ hooker super competition, eller American racing headers, de dom har till camaro g1 kanske passar?
men typ 32" långa och 1 3/4" rör är vanligt.
http://www.holley.com/2292HKR.asp kanske passar?
eller nånting annat här:
http://www.holley.com/types/Super%20Com ... 20Swap.asp
det är samma bultmönster för spjällhuset
men typ 32" långa och 1 3/4" rör är vanligt.
http://www.holley.com/2292HKR.asp kanske passar?
eller nånting annat här:
http://www.holley.com/types/Super%20Com ... 20Swap.asp
det är samma bultmönster för spjällhuset
/ Johannes Carlsson
Re: Sugtrim ls1
Är spjällhuset på ls2insuget större? Tack för bra information
Re: Sugtrim ls1
Någon som vet vad det brukar att kosta att beställa hem grejer från USA?
Re: Sugtrim ls1
hmm verkar vara 3 hål på ls1 och 4 på ls2.
men med bra kamaxel och avgas klarar du nog 450 med orginal insug & spjäll, läs här:
http://www.tpis.com/pages/2_17_06
men med bra kamaxel och avgas klarar du nog 450 med orginal insug & spjäll, läs här:
http://www.tpis.com/pages/2_17_06
/ Johannes Carlsson
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Sugtrim ls1
hej det beror vad det är för motor i grunden och vad du ska ha den till?heffen skrev:Hej, tänkte höra om det är någon som har tips på vad man behöver göra för att plocka ur ca 400-450 hästar ur en ls1
men grovt sett så skulle jag satsa på...
1 tillfixade toppar som man får till flödet lite bättre på. (de höga smala LS1 topparna är inte så bra original som många tror)
2 ett uträknat grenrör och avgasystem
3 ett kamaxel kitt som passar ditt koncept
3 en seriös mappning av styrsystemet i dyno.
förövrig en mycket trevlig motor typ som jag gärna hjälper till med mina kunskaper att förbättra
vid lite hårdare trim så fins det väldigt fina nyare toppar med de andra insugnings kanalerna (L92) som på ett +4.00" block, nytt insug och kam ger väldigt fina egenskaper och sugmotor effekter upp imot 650- 700hk utan att man behöver full race trimma
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Sugtrim ls1
Motorn är en 5,7 l original ls1, har inte tänkt att hålla på racing än med den så målet är att få en rolig gat bil.
Skulle gissa på att bränsle och tandning är mappar för 85 oktan amerikansk bensin, borde ju finnas några hk där att hämta som du föreslog Jens men det brukar väll inte vara helt gratis att mappa bilar, kanske finns färdig programvara som man kan använda sig av?
Skulle gissa på att bränsle och tandning är mappar för 85 oktan amerikansk bensin, borde ju finnas några hk där att hämta som du föreslog Jens men det brukar väll inte vara helt gratis att mappa bilar, kanske finns färdig programvara som man kan använda sig av?
Re: Sugtrim ls1
När man ska porta topparna ska man då bara snygga till kanalerna eller ska man forma om dom helt?
Läste också att man ska uppgradera olje pumpen, någon som har koll på vad man ska göra då?
Läste också att man ska uppgradera olje pumpen, någon som har koll på vad man ska göra då?