tjääna! har klyvit min motor för å se vad som satt i den å vilket skick de va på prylarna! så märkte jag på 3 av kolvarna så gick de trökt mellan kolv-kolv bult å stake! då är min fråga vad göra? de är typ nya kolvar men kanske inte stakar... eller kan de bara va å byta kolv bult eller stake? eller dela å kolla?
kanske är lite dum frågor? man kanske skulle ta å dela på grejerna innan!
csb 350
Re: csb 350
Om man inte har eftermarknadskolvar med flytande kolvbult (och låsningar för kolvbulten) så sitter kolvbulten med krymppassning i vevstaken. Vid montage så värms vevstaken i lilländen.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Re: csb 350
ok de värkar vara krymppassning ... får väl åka till nå motor verkstad...
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm
Re: csb 350
Är det samma vid DEmontering, värma?hauge skrev:Vid montage så värms vevstaken i lilländen.
Detta är ett forum som handlar om att äga, skruva och åka Volvo med V8 i.
http://www.v8volvo.se/
http://www.v8volvo.se/